”Stanna Världen En Stund” - nu GES extraföreställningar till kommande krogshowen.

För bara några veckor sedan blev det officiellt att en av Sveriges största supergrupper GES sätter upp sin allra första gemensamma krogshow i vår. Redan efter några timmar efter biljettsläppet var flera föreställningar slutsålda och nu adderas sex nya datum.

GES - Stanna världen en stund

"Vi är fantastiskt glada för att våra pophjältar i GES tog beslutet att ta klivet upp på scen igen och för första gången bjuda på en gemensam krogshow", säger producenten Patrik Krall.

Premiären går av stapeln 3 april på The Theatre i Göteborg, de kommer att ta med gästerna på en intim, men storslagen resa, fylld av både GES fantastiska låtskatt och självklart de största hitsen från deras egna solokarriärer.

Det som började som en kul session har sedan första episka singeln ”När vi gräver guld i USA” etablerat sig i svenska folksjälen och idag räknas GES som en av våra stora supergrupper. Det blev två GES-skivor med över en miljon sålda exemplar. Räknar vi sedan in Glenmark, Orup och Strömstedts soloskivor kommer vi upp i miljontals sålda cd, singlar och vinyler och över 130 miljoner streams. Genom åren har de levererat oräkneliga hits som till exempel ”Hon har blommor i sitt hår”, "Då står pojkarna på rad”, ”Om”, ”Hon är min” och redan nämnda ”När vi gräver guld i USA.

Glenmark, Eriksson och Strömstedt är tillbaka!

Biljetter till de sex nya datumen släpps 10 oktober kl.10:00 via GES.se samt Showtic.se

Fredag 3 april kl 21.00 PREMIÄR - Slutsålt!
Lördag 4 april kl 21.00 - Slutsålt!
Söndag 5 april kl 15.00 - NYTT
Torsdag 9 april kl 20.00
Fredag 10 april kl 21.00
Lördag 11 april kl 21.00 - Fåtal!
Söndag 12 april kl 15.00 - Fåtal!
Torsdag 16 april kl 20.00
Fredag 17 april kl 21.00 - Slutsålt!
Lördag 18 april kl 14.00 - Fåtal!
Lördag 18 april kl 21.00 - Slutsålt!
Söndag 19 april kl 15.00 - NYTT
Onsdag 22 april kl 20.00 - NYTT
Torsdag 23 april kl 20.00
Fredag 24 april kl 21.00 - Slutsålt!
Lördag 25 april kl 21.00 - Slutsålt!
Söndag 26 april kl 15.00 - NYTT
Torsdag 30 april kl 20.00
Fredag 1 maj kl 21.00 - Fåtal!
Lördag 2 maj kl 15.00 - NYTT
Lördag 2 maj kl 21.00 - Slutsålt!
Söndag 3 maj kl 15.00 - NYTT

Showen presenteras av 2Entertain och Krall Entertainment.

GES - Stanna världen en stund
GES - Stanna världen en stund. Foto: Morgan Norman
GES - Stanna världen en stund. Foto: Magnus Ragnvid

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Höstens föreställningar av Saturday Night Fever på China Teatern och Rain Man på Oscarsteatern flyttas till våren 2021.23.6.2020 11:20:51 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Sedan i slutet av mars står större delen av kultursverige stilla sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (Covid-19) framfart. Producenterna bakom produktionerna, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain, har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lätta, men med rådande situation fattas nu beslutet att flytta Rain Man på Oscarsteatern och Saturday Night Fever på China Teatern till vårsäsongen 2021. Beslutet tas nu för att garantera att både gäster och personal ska känna sig trygga när de vistas på teatrarna. Nya premiärdagar planeras till den 6 januari 2021 för Rain Man på Oscarsteattern samt den 21 januari 2021 för Saturday Night Fever på China Teatern. Samtliga berörda kunder kontaktas personligen.

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.