”Stanna Världen En Stund” - nu GES extraföreställningar till kommande krogshowen.

För bara några veckor sedan blev det officiellt att en av Sveriges största supergrupper GES sätter upp sin allra första gemensamma krogshow i vår. Redan efter några timmar efter biljettsläppet var flera föreställningar slutsålda och nu adderas sex nya datum.

GES - Stanna världen en stund

"Vi är fantastiskt glada för att våra pophjältar i GES tog beslutet att ta klivet upp på scen igen och för första gången bjuda på en gemensam krogshow", säger producenten Patrik Krall.

Premiären går av stapeln 3 april på The Theatre i Göteborg, de kommer att ta med gästerna på en intim, men storslagen resa, fylld av både GES fantastiska låtskatt och självklart de största hitsen från deras egna solokarriärer.

Det som började som en kul session har sedan första episka singeln ”När vi gräver guld i USA” etablerat sig i svenska folksjälen och idag räknas GES som en av våra stora supergrupper. Det blev två GES-skivor med över en miljon sålda exemplar. Räknar vi sedan in Glenmark, Orup och Strömstedts soloskivor kommer vi upp i miljontals sålda cd, singlar och vinyler och över 130 miljoner streams. Genom åren har de levererat oräkneliga hits som till exempel ”Hon har blommor i sitt hår”, "Då står pojkarna på rad”, ”Om”, ”Hon är min” och redan nämnda ”När vi gräver guld i USA.

Glenmark, Eriksson och Strömstedt är tillbaka!

Biljetter till de sex nya datumen släpps 10 oktober kl.10:00 via GES.se samt Showtic.se

Fredag 3 april kl 21.00 PREMIÄR - Slutsålt!
Lördag 4 april kl 21.00 - Slutsålt!
Söndag 5 april kl 15.00 - NYTT
Torsdag 9 april kl 20.00
Fredag 10 april kl 21.00
Lördag 11 april kl 21.00 - Fåtal!
Söndag 12 april kl 15.00 - Fåtal!
Torsdag 16 april kl 20.00
Fredag 17 april kl 21.00 - Slutsålt!
Lördag 18 april kl 14.00 - Fåtal!
Lördag 18 april kl 21.00 - Slutsålt!
Söndag 19 april kl 15.00 - NYTT
Onsdag 22 april kl 20.00 - NYTT
Torsdag 23 april kl 20.00
Fredag 24 april kl 21.00 - Slutsålt!
Lördag 25 april kl 21.00 - Slutsålt!
Söndag 26 april kl 15.00 - NYTT
Torsdag 30 april kl 20.00
Fredag 1 maj kl 21.00 - Fåtal!
Lördag 2 maj kl 15.00 - NYTT
Lördag 2 maj kl 21.00 - Slutsålt!
Söndag 3 maj kl 15.00 - NYTT

Showen presenteras av 2Entertain och Krall Entertainment.

GES - Stanna världen en stund
GES - Stanna världen en stund. Foto: Morgan Norman
GES - Stanna världen en stund. Foto: Magnus Ragnvid

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

STOR SUCCÉ FÖR DANNY SAUCEDO I GÖTEBORG – NU SLÄPPS ÄNNU FLER BILJETTER!15.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Den 31 oktober hade Danny Saucedo premiär för sin nya show – ”The Run(A)way Show” på The Theatre i Göteborg. Hyllningarna har kommit från alla håll och både publik- och kritikerkår är eniga. Det här är en show som verkligen tänjer på alla gränser för vad som är möjligt i sådana här sammanhang. Sedan succén blivit ett faktum, har det varit svårt att få biljetter. ”Till fansens stora glädje kan vi nu berätta att ytterligare biljetter till attraktiva datum släpps till försäljning. Totalt utökas kapaciteten med drygt 3000 biljetter”, säger producent Mikael Gordon-Solfors.

PUBLIKSUCCÉN Stulen Kärlek gästspelar på Lisebergsteatern våren 2020.4.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Under 2019 har det varit 40-årsjubileum för buskiskungarna Stefan Gerhardsson och Krister Classon. I pjäsen Stulen Kärlek återförenas de genom att Stefan tar plats på scen och Krister agerar manusförfattare. Nu kommer 2019 års stora försäljningssuccé Stulen Kärlek till Göteborg. Vinterns inträde på Lisebergsteaterns scen blir en fortsättning av sommarens stora framgång på Vallarnas friluftsteater, och på den turné som gått för fulla hus hela hösten. Nu avslutas Stulen Kärlek-lavinen med ett sju helger långt GÄSTSPEL på Lisebergsteatern under mars-april 2020.

Ola Salos succéshow i Stockholm förlängs med extrainsatta shower under våren 202031.10.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Ola Salo har under 2019 lagt publiken och kritikerna för sina fötter och är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Hans show It takes a fool to remain sane har gjort dundersuccé på Rondo i Göteborg, Malmö Arena i Malmö och Hamburger Börs i Stockholm. Nu står det klart att showen förlängs med extrainsatta shower under januari och februari i Stockholm 2020. Biljetterna för våren är nu släppta!