Starka varumärken vid Brf Telefoncentralen lyfter Telefonplan

Under 2022 öppnar Brödernas, Bankomat, Sushi Rebellion, Skandiamäklarna, redovisningsbyrån Helpia, Naprapatlandslaget och The Barbershop i Einar Mattssons nya fastighet vid Telefonplan. I fastigheten i Hägersten i södra Stockholm kommer dessa välrenommerade företagare ge området ett bättre restaurangutbud och bra tjänster för de boende i området.

− Den första anledningen är att vi båda bröder faktiskt bott här, så vi känner Telefonplan och omgivningarna väl. Vi vill öppna restaurang här eftersom det här torget som skapas i byggnaden kommer att bli en ny samlingspunkt i området, berättar Jonas Wikander, delägare, om varför de väljer att öppna både Bankomat och ytterligare en Brödernas-restaurang just här.

Ägarna till Brödernas och Bankomat tycker att byggnaden kommer bli magisk. Att helheten med torget kommer göra platsen till ett ställe där man vill vara.

Asiatisk mat i världsklass när Sushi rebellion öppnar med världens bästa sushi-kock
− Vi ser fram emot att öppna i denna fantastiska byggnad och i detta sprudlande område. Vi har fått möjlighet att bygga en cool restaurang med öppet kök som hjärta. Vårt koncept är en mix av traditionell sushi och street food med fokus på rent hantverk och kvalitet och vi erbjuder sushi, donburi, bowls och smårätter — allt med en rebellisk twist.Hos oss kan man äta på plats eller ta med. År 2013 vann Sushi Rebellions ägare och chefskock titeln ”Världens Bästa Sushikock” vid sushi-VM i japanska Chiba. Året därpå utsågs han till ”Världens mest kreativa sushikock”.

− Vi ser fram emot att leva upp till vår höga nivå även på Telefonplan, berättar Tomas Moranson från Sushi rebellion.

Välansade frisyrer och skägg liksom väl omhändertagna kroppar
− Det här har vi längtat efter. Vi kommer att bli en populär barbershop med många roliga stunder för våra kunder. Området passar oss bra och vi kommer att erbjuda top notch-service för kunder som är medvetna och noga om sitt skägg och sin frisyr, säger Aram Ljuskvist från salongen The Barbershop.

För ömmande kroppar efter långvarigt hemmajobbande under pandemin så kommer Naprapatlandslaget passande nog till Telefoncentralen:
− Vi ser fram emot att etablera oss på Telefonplan. Det är ett expansivt område som vi haft ögonen på under längre tid med en bra mix mellan bostäder och kontor. Vi älskar att hjälpa kunder, allt från elitidrottaren till kontorsarbetaren. Telefoncentralen är en fantastisk byggnad med högt i tak och stora fönster. Här kommer både personal och kunder att stortrivas, säger Erik GustafssonNaprapatlandslaget.

För att företagandet i området ska gå på räls behövs en auktoriserad redovisningsbyrå. Helpia flyttar därför in i Telefoncentralen.
− Vi har kunnat anpassa lokalen efter våra behov, så den är optimal för vår verksamhet nu. Det här är ett växande område med många nya företagsetableringar. Det blir därför en stor fördel att vi som auktoriserad redovisningsbyrå finns på plats. Känslan är att det är ett urbant om modernt område och att vårt digitaliserade arbetssätt tilltalar många. Lokalen är dessutom väldigt centralt belägen så våra kunder kommer att ha lätt att hitta till oss, säger Yvonne Förnemark på Helpia.

I ett snabbväxande område som Telefonplan med många in- och utflyttningar behövs en mäklare som kan området. Därför flyttar Skandiamäklarna nu in:

− Det känns förväntansfullt och som en nystart för vårt team. Alla är spända på framtiden och ser framemot att börja verka ännu mer i våra nya kvarter när vi flyttar till Telefonplan. Med många nya bostäder i området tillkommer många köpare och säljare som vi gärna bygger relationer med. Vissa av dessa är erfarna av fastighetsaffärer medan andra köper och säljer för första gången. Vi är ett personligt mäklarkontor som har ett modernt tänk och med lång erfarenhet av alla sorts bostadsaffärer. Precis som de nya härliga kvarterskrogarna ser vi framemot att bli den nya kvartersmäklaren, avslutar Evelina Schmekel Skandiamäklarna.

Som synes erbjuds nu boende i Telefonplans-området ett stort tillskott av bra tjänster och fina matupplevelser i huvudstadens sydvästra delar.
Välkommen till Telefonplan och Brf Telefoncentralens alla företagare!

”Det är kul med en bransch som växer mycket och känns trygg” — fredagsporträttet med Maria Karlsson17.9.2021 09:55:19 CEST | Blogginlägg

Tack vare sitt eget driv och nyfikenhet på sina äldre, erfarna och kunniga kollegors kunskap har Maria Karlsson idag jobbat sig till rollen som biträdande fastighetsförvaltare. Nu handlar dagarna om kontraktshanteringar och alla de ärenden som uppstår kring hyresgästers boende. Hon är särskilt förtjust i Bagarmossen, är ett socialt geni med stor familj och vänskara, och hon minns semesterdagarna i Dalarna som sommarens bästa. Hon använder bakning som terapi och har ett extra gott öga till ett av Afrikas länder.

“Ledarskap är att ta tag i saker som kan kännas jobbiga och att sprida arbetsglädje” — fredagsporträttet med Sofia Märges10.9.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Med sin pigga uppsyn, sin varma blick och sitt leende charmar och servar den före detta sköterskan numera koncernens besökare och personal. Som gruppledare för servicecenter, med en utbildning till fastighetsförvaltare och praktik på eftermarknadsavdelningen, så har Sofia Märges en enorm kunskap i allt arbete i och kring en fastighet. Drömmarna om att bli barnmorska är därmed helt omkullkastade.