Starkt varumärke får ny ledare

Helen Stjerna, vd på kommunikationsbyrån Xpdition, blir ny generalsekreterare på A Non Smoking Generation.

– Var tredje gymnasieelev väljer att börja röka och A Non Smoking Generations arbete är viktigare än någonsin. Vi behöver engagera fler politiker, företag och starka förebilder för att hjälpa ungdomar att sig trygga i valet att inte röka, säger Helen Stjerna och fortsätter:
– Det känns särskilt angeläget att driva på för fler rökfria platser och neutrala cigarettpaket.

Helen Stjerna är van att växla mellan strategiska och operativa uppgifter. Hon kommer närmast från Xpdition, en kommunikationsbyrå med fokus på innovation, och har tidigare varit marknadschef på Hammarskiöld & Co och kommunikationskonsult på flera byråer.

– Vi är jätteglada över att ha kunnat rekrytera Helen Stjerna som har gedigen erfarenhet av att utveckla starka varumärken och driva förändringsprojekt, säger Ann-Therése Enarsson, A Non Smoking Generations styrelseordförande. Jag är övertygad om att hon kommer att driva på organisationens utveckling och se till att ungas tobaksvanor uppmärksammas.

A Non Smoking Generation driver bland annat projektet Tobaksfri skoltid NU! och föreläsningsturnén Tobaksbarn, ett projekt finansierat av Sida.

För mer information
Ann-Therése Enarsson, styrelseordförande, A Non Smoking Generation, 070-921 75 50

Stiftelsen A Non Smoking Generation har sedan 1979 verkat för att barn och ungdomarsjälva ska välja att inte börja använda tobak. Organisationen arbetar aktivt för att begränsatobakens plats i samhället och skapa skyddande miljöer för barn och ungdomar.

Abonnera på våra pressmeddelanden.