Start för uthyrning av Järfällahus nybyggnation Riddaren i Jakobsbergs centrum

Den 21 februari går startskottet för uthyrningen av vårt nybygge Riddaren i centrala Jakobsberg. Huset består av 132 nya lägenheter samt en förskola, ett par kommersiella lokaler i gatuplan och parkeringsplatser under markplan.

Visualisering av hur det kan se ut i en typlägenhet i Riddaren i centrala Jakobsberg.

Hela fastigheten färdigställs i tre etapper under året och de första hyresgästerna planeras flytta in 1 juli 2020. Även uthyrningen sker i tre etapper. Enligt planeringen annonseras första etappens lägenheter ut den 21 februari. Under mars/april annonseras nästa etapp ut. Slutligen annonseras etapp 3 ut under april/maj.

Olika sorters lägenheter

I Riddaren finns 82 enrummare, 33 tvårummare och 17 trerummare. Adressen blir Riddarstråket 6-30. Lägenheterna är olika varandra: några har sovloft, några har extra högt i tak, några har burspråk etc. Alla lägenheter har genomgående parkett samt kaklade badrum. I många fall finns en balkong eller en uteplats.

Digital bostadsväljare

För att hjälpa intresserade att få en bra bild av lägenheterna i Riddaren kommer vi att ha en digital bostadsväljare på vår webbplats. Med hjälp av den kommer man enkelt att kunna se vilka lägenheter som hyrs ut just då, var de ligger i huset samt information om varje lägenhet. Bostadsväljaren lanseras i samband med att första etappen annonseras ut.

Fakta om Riddaren:

• Plats: Centrala Jakobsberg nära Riddarparken.
  • Adress: Riddarstråket 6-30.
  • 4-8 våningar med sammanlagt 132 lägenheter.
  • 82 enrummare, 33 tvårummare och 17 trerummare.
  • Sammanlagt 5 401 m² boyta.
  • En förskola och två lokaler i markplan.
  • Garage i källare. Möjlighet att köpa till laddbox till vissa platser.
  • Entreprenör: JSB, John Svensson Byggnadsfirma.
  • Arkitekt: Origo Arkitekter.

Mer information:

Agneta Lundström, uthyrningschef

Växel tel 08-580 836 00

agneta.lundstrom@jarfallahus.se

Visualisering av hur det kan se ut i ett badrum i Riddaren i centrala Jakobsberg.