Startskottet för 150 dagar med skidåkning

Tidigt på fredagsmorgonen stod förväntansfulla skidåkare i kö för att ta sina första svängar i Sälen, Vemdalen, Hemsedal och Trysil. Senaste tidens vinterkyla i fjällen har skapat ett vackert vinterlandskap. Nästa fredag 7 december öppnar även VM-orten Åre. Skidsäsongen är lång och avslutas i början av maj.

SkiStars medarbetare är glada att öppna för säsongen!

- Nu är vi igång och ser framemot 150 dagar med skidåkning, spännande event och mycket skidglädje. Vi kickstartar med skidtestarhelg i Vemdalen och Hemsedal och nästa helg blir det skidtestarhelg i Sälen, säger Linda Morell PR-chef på SkiStar.

Med Åres öppning den 7 december är nu SkiStars alla skandinaviska skidorter öppna för vintersäsongen. Åre och Trysils skidtestarhelger går av stapeln 13-16 december. I österrikiska St. Johann är snöproduktionen i full gång.

Nytt på SkiStars skidorter:

• SkiStar Sälen: Skandinaviens modernaste 8-stols expresslift öppnar i Hundfjället 14 december. Hundfjället får även nya nedfarter, en SkiStar Fun Ride och utökade snösystem. Flertalet nya boenden byggs och till våren byggstart för SkiStar Lodge Hundfjället.
  • SkiStar Åre: Den 4-17 februari 2019 står Åre för tredje gången värd till FIS Alpine World Ski Championships, världens näst största vintersportevenemang efter OS. SkiStar är officiell titelsponsor för mästerskapet som blir ett evenemang med en kombination av spännande tävlingar och upplevelser.
  • SkiStar Vemdalen: Flera nya boenden och fokus på barn- och familjeupplevelser med bl.a. fler Valleshower, nytt barnområde med rullband i Storhogna.
  • SkiStar Trysil: Fortsätter att utveckla det populära Skihytta-området med ny barnlift, två nya barnbackar med roliga Valle-element och nytt snösystem
  • SkiStar Hemsedal: Förra säsongens stora succé SkiStar Fun Ride utvecklas med nya element och ljud, även barnområdet utvecklas med ny barnlift och nya barnbackar.

SkiStars medarbetare är glada att öppna för säsongen!

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Populära InspireUs växer och arrangerar fullspäckade aktivitetshelger på flera av SkiStars skidorter11.12.2018 13:00Pressmeddelande

I sex år har InspireUs jobbat för att inspirera tjejer till att ta mer plats inom action- och livstilssporter i Sverige. Initiativet startade som en blogg och har vuxit från digitala möten till dagar på fjället fyllda med pepp och personlig utveckling inom skid- och snowboardåkning. Nu tar de nästa steg och bjuder in till fullspäckade aktivitetshelger på SkiStars skidorter i Sälen och Åre.

Stort intresse för skidåkning - skidtestarhelgen i Sälen besöktes av rekordmånga10.12.2018 17:50Pressmeddelande

I helgen var det Ski Test Weekend i ett vinterklätt Sälen. En tydlig markering att skidsäsongen startat på allvar. Det var många som kom till Sälen för att njuta av årets första skidåkning och testa årets nyheter inom alpin utrustning. Skidområdena Lindvallen och Tandådalen hade över 13 000 skidåkare vilket var en ökning med 25 procent jämfört med förra årets skidtestarhelg och nytt rekord för SkiStar Sälens skidtestarhelg.