Startskottet för 150 dagar med skidåkning

Tidigt på fredagsmorgonen stod förväntansfulla skidåkare i kö för att ta sina första svängar i Sälen, Vemdalen, Hemsedal och Trysil. Senaste tidens vinterkyla i fjällen har skapat ett vackert vinterlandskap. Nästa fredag 7 december öppnar även VM-orten Åre. Skidsäsongen är lång och avslutas i början av maj.

SkiStars medarbetare är glada att öppna för säsongen!

- Nu är vi igång och ser framemot 150 dagar med skidåkning, spännande event och mycket skidglädje. Vi kickstartar med skidtestarhelg i Vemdalen och Hemsedal och nästa helg blir det skidtestarhelg i Sälen, säger Linda Morell PR-chef på SkiStar.

Med Åres öppning den 7 december är nu SkiStars alla skandinaviska skidorter öppna för vintersäsongen. Åre och Trysils skidtestarhelger går av stapeln 13-16 december. I österrikiska St. Johann är snöproduktionen i full gång.

Nytt på SkiStars skidorter:

• SkiStar Sälen: Skandinaviens modernaste 8-stols expresslift öppnar i Hundfjället 14 december. Hundfjället får även nya nedfarter, en SkiStar Fun Ride och utökade snösystem. Flertalet nya boenden byggs och till våren byggstart för SkiStar Lodge Hundfjället.
  • SkiStar Åre: Den 4-17 februari 2019 står Åre för tredje gången värd till FIS Alpine World Ski Championships, världens näst största vintersportevenemang efter OS. SkiStar är officiell titelsponsor för mästerskapet som blir ett evenemang med en kombination av spännande tävlingar och upplevelser.
  • SkiStar Vemdalen: Flera nya boenden och fokus på barn- och familjeupplevelser med bl.a. fler Valleshower, nytt barnområde med rullband i Storhogna.
  • SkiStar Trysil: Fortsätter att utveckla det populära Skihytta-området med ny barnlift, två nya barnbackar med roliga Valle-element och nytt snösystem
  • SkiStar Hemsedal: Förra säsongens stora succé SkiStar Fun Ride utvecklas med nya element och ljud, även barnområdet utvecklas med ny barnlift och nya barnbackar.

SkiStars medarbetare är glada att öppna för säsongen!

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Stenmark, Pärson & Aamodt m. fl. spred skidglädje i Åre13.2.2019 21:11:38Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar är titelsponsor för alpina VM i Åre och har med sitt sponsorskap en målsättning att sprida skidglädje och inspirera till skidåkning. Mitt under skidfesten i Åre spreds extra mycket skidglädje då tävlingen SkiStar Invitational genomfördes i VM-arenan. I en unik parallellslalomtävling tävlade några av världens mest kända skidlegendarer. Tävlingen arrangerades genom ett unikt samarbete med Thomas Fogdös stiftelse Active Life Foundation och Right to Play.

En vecka kvar tills invigningen av alpina VM i Åre 2019 - Information om SkiStars Press Service28.1.2019 16:10:13Pressinbjudan

Nedräkningen har startat på allvar och snart dras världens fokus mot Åre och Sverige för alpina VM 2019. SkiStar är stolt presenting partner för det prestigefyllda världsmästerskapet som för tredje gången går av stapeln i Åre. Skidvärlden blickar mot SkiStars internationellt kända Åre i Sverige från 4 till 17 februari, då FIS World Ski Championships pågår i denna lilla världskända by som blir till ett alpint nav med 600 tv-timmar planerade för 700 miljoner tittare världen över. I mitten av National Arenan på officiella mediecentret har SkiStar en press service disk.

10 days until the Alpine World Championship in Åre - Information about SkiStar´s press service25.1.2019 16:07:33Pressinbjudan

THE COUNTDOWN BEGINS AS THE EYES OF THE WORLD FOCUS ON ÅRE, SWEDEN FOR THE FIS ALPINE WORLD SKI CHAMPIONSHIPS. SkiStar is the host and proud presenting partner of the prestigious FIS Alpine World Ski Championships at its flagship resort Åre. The world of skiing will turn its gaze to SkiStar’s flagship resort of Åre in Sweden from 4th – 17th February, as the FIS Alpine World Ski Championships get underway at this dynamic alpine hub, with 600 television hours scheduled for 700 million viewers. At the heart of the National Arena, SkiStar will have a press service desk at the media center.

Succé för familjeveckor mellan skolloven – ökning med 10 % fler skidskolebarn24.1.2019 06:50:00Pressmeddelande

Barnfamiljers intresse för skidresor mellan skolloven växer – antalet skidskolebarn under Valles familjeveckor ökar och intresset för att boka vårvinterveckor blir bara större. Inbokade skidskolebarn är just nu 10 %* fler än under föregående års familjeveckor med Valle. Förra året testades även Valles vårvinterveckor med gratis skidskola och skidhyra till förskolebarn och det blev populärt. Nu 2019 finns flera veckor att välja bland i mars-april.

SkiStar utvecklar handelsområde i Lindvallen, Sälen, där ICA etablerar ICA Supermarket21.12.2018 08:18:59Pressmeddelande

Utvecklingen av SkiStar Sälen som en ”Internationell Fjällresort”, från Hundfjället i väster till Lindvallen i öster, tar nästa steg genom ett nytt handelsområde i direkt anslutning till Fjällvägen vid Circle-K i Lindvallen. Handelsområdet innehåller tre fastigheter om totalt 10.000 kvm, varav en fastighet om ca 3.500 kvm har förvärvats av ICA Fastigheter som kommer att bygga en ICA Supermarket.