Pihl & Partner

Startups tjänar mer på hållbarhet!

Att göra rätt från början, och kommunicera att man gör det, är det bästa sättet att tjäna pengar. Christina Pihl lär startups att uppnå lönsamhet och framgång genom strategiskt arbete med FN:s Globala mål för hållbar utveckling. Med stöd från Sida.

"Min roll i detta blir att lära startups att använda en hållbar affärsmodell redan från början. Och därmed ha bättre förutsättningar att tjäna pengar. Men det finns fler fördelar med en hållbar affärsmodell: Det är roligare att jobba i en hållbar verksamhet. Man har mer motiverade medarbetare. Det är lättare att rekrytera. Starkare varumärke. Man får fler kunder."

Globala målen är den mest ambitiösa agendan för hållbar utveckling som världens länder någonsin antagit och Christina Pihl, affärsutvecklare på Startup Sthlm Lidingö och ägare till konsultbyrån Pihl& Partner, har fått i uppdrag av Sida att implementera målen i Stockholmsregionen. Och startups är Christinas specialitet.

"I grunden handlar detta om att driva företag på ett ansvarsfullt och hållbart sätt samt att ta hänsyn till miljön, sociala och ekonomiska faktorer. Många kunder använder redan idag sin köpkraft politiskt för att vara med och bidra till en bättre värld, intresset för hållbara lösningar ökar bland konsumenter", berättar Christina Pihl.

Christina Pihls uppgift är att lära företag hur man gör för att tjäna pengar på att vara uppskattad av kunderna och vår värld. Det är lite knepigt att förstå vad hållbart företagande innebär för den oinvigde och det är dessa hinder Christina ska överbrygga, till glädje och nytta för i stort sett alla!

Vill du satsa på hållbart företagande? Börja med att slå en signal till Christina Pihl.

Pihl & Partner
Ekstigen 6