Statsminister Stefan Löfven bjuder in till pressträff på äldreboende i Haninge

Imorgon torsdag den 8 mars besöker statsminister Stefan Löfven och fackförbundet Kommunals ordförande Tobias Baudin Hagagården äldreboende i Haninge. Besöket inleds med en rundtur och presentation av verksamheten och avslutas med en pressträff. Nyhet presenteras i samband med med pressträffen ca kl 14.

Anmälan görs till Natalie Sial, pressekreterare, via sms till 072-520 54 49.

Datum: 8 mars

Tid: 13:30

Plats: Hagagården, Skomakarevägen 15, 136 70 Vendelsö

Skolan viktigt vaccin mot kriminalitet4.2.2020 14:52:25 CETPressmeddelande

Svenska folket ser kopplingen mellan misslyckanden i skolan och risk för kriminalitet. En ökad utslagning och segregation skapar otrygghet. Om barn och unga inte lyckas i skolan ökar riskerna att hamna snett. Lika hårda som vi ska vara mot brotten ska vi vara mot brottens orsaker. Då räcker det inte att göra som det högerkonservativa blocket med Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna, som gärna ställer upp på regeringens förslag om skärpta straff men som samtidigt rycker undan långsiktiga satsningar på utsatta områden. Socialdemokraterna driver en politik som lägger hela pusslet för ett starkt och tryggt samhälle.