Statsminister Stefan Löfven och barn-, äldre- och jämställdhetsminister Lena Hallengren bjuder in till pressträff

Idag torsdagen den 8 mars besöker statsminister Stefan Löfven och barn-, äldre- och jämställdhetsminister Lena Hallengren Hagagårdens äldreboende i Haninge tillsammans med fackförbundet Kommunals ordförande Tobias Baudin. Besöket inleds med en rundtur och presentation av verksamheten och avslutas med en pressträff. Nyhet presenteras i samband med med pressträffen ca kl 14.

Anmälan görs till Natalie Sial, pressekreterare, via sms till 072-520 54 49.

Datum: 8 mars

Tid: 13:30

Plats: Hagagården, Skomakarevägen 15, 136 70 Vendelsö

Socialdemokraterna släpper ny rapport - Hotet mot den svenska modellen9.4.2019 14:42:46 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Socialdemokraterna en ny rapport om hur Moderaterna konsekvent agerat i EU-parlamentet för att avveckla den svenska modellen och för att underminera villkor för arbetare i Europa. Detta samtidigt som Moderaterna i dagarna har lanserat begreppet ”den nya svenska modellen”. Nu utmanar Johan Danielsson moderaternas Tomas Tobé på debatt kring vad de menar med den ”nya svenska modellen” och hur de kommer agera i Europaparlamentet framgent?