Statsminister Stefan Löfven och barn-, äldre- och jämställdhetsminister Lena Hallengren bjuder in till pressträff

Idag torsdagen den 8 mars besöker statsminister Stefan Löfven och barn-, äldre- och jämställdhetsminister Lena Hallengren Hagagårdens äldreboende i Haninge tillsammans med fackförbundet Kommunals ordförande Tobias Baudin. Besöket inleds med en rundtur och presentation av verksamheten och avslutas med en pressträff. Nyhet presenteras i samband med med pressträffen ca kl 14.

Anmälan görs till Natalie Sial, pressekreterare, via sms till 072-520 54 49.

Datum: 8 mars

Tid: 13:30

Plats: Hagagården, Skomakarevägen 15, 136 70 Vendelsö

Riddarhustorget 7-9

Socialdemokraterna går till val på att stoppa vinstjakten i skolan20.6.2018 15:24Pressmeddelande

Den 7 juni röstade Alliansen och Sverigedemokraterna ner förslaget att stoppa vinstjakten i skolan och omsorgen. Samtidigt syns konsekvenserna av att vinstjakten tillåts fortsätta. Senast igår meddelade Skolinspektionen att tillståndet för en gymnasieskola som drivs av Thorén Innovation School AB i centrala Stockholm stängs omedelbart. Socialdemokraterna vill nu ta frågan till väljarna och går till val på att stoppa vinstjakten i välfärden. Idag presenterades ytterligare förslag för att stoppa vinstjakten i svensk skola.