Stefan Löfven besöker Oslo i samband med SAMAKs årsmöte

SAMAK, samarbetsorganisationen för de socialdemokratiska partierna och LO i Norden, har årsmöte i Oslo 16 januari till 17 januari. Från Sverige deltar bland andra socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven och partisekreterare Lena Rådström Baastad. Därutöver deltar bland andra partiledarna för Socialdemokraterna i de nordiska länderna tillsammans med LO-ledarna.

På dagordningen står den nordiska modellens framtid. Årsmötet kommer också att diskutera kampen mot social dumpning. På tisdag den 17 januari klockan 08:00-09:00 deltar partiordförande Stefan Löfven i ett öppet möte på Kulturhuset, Youngstorget 3, Oslo, tillsammans med partiledarna för socialdemokraterna i Norge och Danmark.

Praktisk information:

Plats: Oslo, Voksenåsen Kultur- og konferansehotell

Tid: Måndag 16 januari kl. 12.00 – Tisdag 17 januari kl. 12.00.

Läs mer om SAMAK på www.samak.info eller på SAMAKs Facebooksida.

För ackreditering eller frågor kontakta:
Åsa Söderén
asa.soderen@socialdemokraterna.se

Presskontakt Lena Rådström Baastad:
Peter Liljeros
Peter.liljeros@socialdemokraterna.se

Presskontakt Stefan Löfven:
Jonatan Holst
Jonatan.holst@regeringskansliet.se

Stefan Löfvens program valdagen 9 september8.9.2018 09:00Pressmeddelande

09.40 Statsministern och Ulla Löfven promenerar från Sagerska huset till vallokalen där statsministern röstar. Fototillfälle. Adress: Riksdagshuset 10.30 Statsministern åker i kampanjbuss tillsammans med vallokomotiven, finansminister Magdalena Andersson, utrikesminister Margot Wallström och försvarsminister Peter Hultqvist. Bussen avgår från Gustav Adolfs torg. Fototillfälle. 10.50 Statsministern och vallokomotiven fikar och samtalar med pensionärer i Sundbyberg. Media är välkomna, statsministern och vallokomotiven finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Folkets Hus, Sturegatan 12, Sundbyberg. 12.00 Torgmöte i Vällingby centrum. Statsministern håller tal. SSUs förbundsordförande Philip Botström deltar. Media är välkomna, fototillfälle. Adress: Vällingby centrum, Pajalagatan 36. 12.40 Lunch hemma hos en barnfamilj. Media är välkomna, statsministern finns tillgängliga för kortare kommentarer i anslutning till besöket. Adress: Basgränd, Vällingby Anm