Stefan Löfven besöker Oslo i samband med SAMAKs årsmöte

SAMAK, samarbetsorganisationen för de socialdemokratiska partierna och LO i Norden, har årsmöte i Oslo 16 januari till 17 januari. Från Sverige deltar bland andra socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven och partisekreterare Lena Rådström Baastad. Därutöver deltar bland andra partiledarna för Socialdemokraterna i de nordiska länderna tillsammans med LO-ledarna.

På dagordningen står den nordiska modellens framtid. Årsmötet kommer också att diskutera kampen mot social dumpning. På tisdag den 17 januari klockan 08:00-09:00 deltar partiordförande Stefan Löfven i ett öppet möte på Kulturhuset, Youngstorget 3, Oslo, tillsammans med partiledarna för socialdemokraterna i Norge och Danmark.

Praktisk information:

Plats: Oslo, Voksenåsen Kultur- og konferansehotell

Tid: Måndag 16 januari kl. 12.00 – Tisdag 17 januari kl. 12.00.

Läs mer om SAMAK på www.samak.info eller på SAMAKs Facebooksida.

För ackreditering eller frågor kontakta:
Åsa Söderén
asa.soderen@socialdemokraterna.se

Presskontakt Lena Rådström Baastad:
Peter Liljeros
Peter.liljeros@socialdemokraterna.se

Presskontakt Stefan Löfven:
Jonatan Holst
Jonatan.holst@regeringskansliet.se

Riddarhustorget 7-9

Socialdemokraterna lovar stärkt eftervård vid förlossning2.6.2018 13:30Pressmeddelande

Alla kvinnor ska få god vård efter förlossningen, oavsett var man bor eller vem man är. Det är en grundläggande trygghetsfråga. Eftervården efter en förlossning ska stärkas, genom nationell likvärdighet och förstärkta resurser till landstingen. Socialdemokraterna vill investera 100 miljoner kronor för en eftervård som upptäcker och behandlar förlossningsskador eller förlossningsrelaterade besvär. Det är en del av det största trygghetsprogrammet i modern tid som socialdemokraterna går till val på.