Stefan Löfven besöker Tyresö. Notera ändrad adress

På måndag 12 november besöker Stefan Löfven Tyresö och träffar kommunledningen och lokala partimedlemmar. Tillsammans med före detta statsminister Ingvar Carlsson hälsar han också på hos Tyresö FF för att uppmärksamma eldsjälar inom föreningsidrotten.

På kvällen deltar Stefan Löfven i Socialdemokraternas höstkampanj och knackar dörr tillsammans med Socialdemokraterna i Tyresö.

Media är välkomna att följa med till Tyresö FF

Observera att adressen har ändrats.

Korrekt tid och plats är:kl.15.45, Forellhallen, Bollmora Torg 5, 135 40 Tyresö

Kontaktperson: Erik Nises, pressekreterare, 072-542 03 74

Socialdemokraterna släpper ny rapport - Hotet mot den svenska modellen9.4.2019 14:42:46 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Socialdemokraterna en ny rapport om hur Moderaterna konsekvent agerat i EU-parlamentet för att avveckla den svenska modellen och för att underminera villkor för arbetare i Europa. Detta samtidigt som Moderaterna i dagarna har lanserat begreppet ”den nya svenska modellen”. Nu utmanar Johan Danielsson moderaternas Tomas Tobé på debatt kring vad de menar med den ”nya svenska modellen” och hur de kommer agera i Europaparlamentet framgent?