Stefan Löfven håller digitalt sommartal

Söndagen den 23 augusti kl 15.00 sommartalar partiordförande och statsminister Stefan Löfven från klassiska Bommersvik. Med anledning av den pågående pandemin blir talet dock ett digitalt sådant, utan fysiskt närvarande publik.

I likhet med det digitala första maj-firandet tidigare i år kommer talet att sändas direkt via socialdemokraternas Facebooksida, på socialdemokraterna.se samt via Youtube.

Efter Stefan Löfvens tal fortsätter direktsändningen med ett program bestående av såväl inbjudna gäster som musikunderhållning.

Presskontakt och frågor om arrangemanget:
Jimmy Blomqvist Larsson, pressekreterare
0705623113, jimmy.blomqvist.larsson@socialdemokraterna.se

2020 års Anna Lindh pris går till den pakistanska människorättsjuristen Mary James Gill24.8.2020 10:46:01 CESTPressmeddelande

Anna Lindhs minnesfond vill i år uppmärksamma en eldsjäl som arbetar för att stärka arbetsvillkoren för sanitetsarbetare och andra marginaliserade grupper. Årets Anna Lindh pris går till människorättsjuristen Mary James Gill som genom sitt outtröttliga arbete har bidragit till ökad säkerhet och värdighet för latrintömmare och andra sanitetsarbetare i Pakistan.