Stefan Löfven och Ann Linde hedrar minnet av Anna Lindh

Onsdagen den 11:e september har det gått 16 år sedan vi miste Anna Lindh. För att hedra hennes minne kommer partiordförande och statsminister Stefan Löfven tillsammans med utrikesminister Ann Linde och SSU:s ordförande Philip Botström att lägga en krans vid hennes grav.

Även Anders Ygeman i egenskap av ordförande för Stockholms socialdemokratiska partidistrikt kommer att medverka.

Det kommer finnas möjlighet för media att fotografera.

Datum: onsdagen den 11 september 2019
Tid: Kl. 08.15
Plats: Katarina kyrkogård i Stockholm

Presskontakter:

Johanna Kvist, pressekreterare Socialdemokraterna, 073-0927264

Gösta Brunnander, pressekreterare hos statsminister Stefan Löfven, 072-5442866

Elin Tibell, pressekreterare hos utrikesminister Ann Linde, 073-0866340

Socialdemokraterna i Almedalen 201928.6.2019 09:37:18 CESTPressmeddelande

Söndag 30 juni Invigningsceremoni: Utbildningsminister Anna Ekström en av talarna Temat för invigningen är en hyllning till demokratin som fyller 100 år i år. Utbildningsminister Anna Ekström är en av invigningstalarna, tillsammans med bland andra talman Andreas Norlén och demokratiminister Amanda Lind. Tid: 14:30-15:30 Plats: Almedalens scen Presskontakt för Anna Ekström är Anja L Sundberg, 076-116 77 45. Torsdag 4 juli Ekonomiskt seminarium: Så klarar vi välfärden när allt fler lever allt längre Finansminister Magdalena Andersson bjuder in till Socialdemokraternas ekonomiska seminarium, där temat för i år är hur vi klarar välfärden när allt fler lever allt längre. Samtalet leds av Katrine Marçal, journalist och författare, och deltar gör förutom Magdalena Andersson själv även Anders Ekholm, senior advisor vid Institutet för framtidsstudier, Karin Sundin, regionråd i Region Örebro samt Catharina Borgenstierna, VD för Camanio Care. Tid: 13:15-14:45 Plats: Aulan, S:t Hansskolan, S:t Han