Stefan Löfven och Ann Linde hedrar minnet av Anna Lindh

Onsdagen den 11:e september har det gått 16 år sedan vi miste Anna Lindh. För att hedra hennes minne kommer partiordförande och statsminister Stefan Löfven tillsammans med utrikesminister Ann Linde och SSU:s ordförande Philip Botström att lägga en krans vid hennes grav.

Även Anders Ygeman i egenskap av ordförande för Stockholms socialdemokratiska partidistrikt kommer att medverka.

Det kommer finnas möjlighet för media att fotografera.

Datum: onsdagen den 11 september 2019
Tid: Kl. 08.15
Plats: Katarina kyrkogård i Stockholm

Presskontakter:

Johanna Kvist, pressekreterare Socialdemokraterna, 073-0927264

Gösta Brunnander, pressekreterare hos statsminister Stefan Löfven, 072-5442866

Elin Tibell, pressekreterare hos utrikesminister Ann Linde, 073-0866340

2020 års Anna Lindh pris går till den pakistanska människorättsjuristen Mary James Gill24.8.2020 10:46:01 CESTPressmeddelande

Anna Lindhs minnesfond vill i år uppmärksamma en eldsjäl som arbetar för att stärka arbetsvillkoren för sanitetsarbetare och andra marginaliserade grupper. Årets Anna Lindh pris går till människorättsjuristen Mary James Gill som genom sitt outtröttliga arbete har bidragit till ökad säkerhet och värdighet för latrintömmare och andra sanitetsarbetare i Pakistan.