Stefan Löfven och Ann Linde hedrar minnet av Anna Lindh

Onsdagen den 11:e september har det gått 16 år sedan vi miste Anna Lindh. För att hedra hennes minne kommer partiordförande och statsminister Stefan Löfven tillsammans med utrikesminister Ann Linde och SSU:s ordförande Philip Botström att lägga en krans vid hennes grav.

Även Anders Ygeman i egenskap av ordförande för Stockholms socialdemokratiska partidistrikt kommer att medverka.

Det kommer finnas möjlighet för media att fotografera.

Datum: onsdagen den 11 september 2019
Tid: Kl. 08.15
Plats: Katarina kyrkogård i Stockholm

Presskontakter:

Johanna Kvist, pressekreterare Socialdemokraterna, 073-0927264

Gösta Brunnander, pressekreterare hos statsminister Stefan Löfven, 072-5442866

Elin Tibell, pressekreterare hos utrikesminister Ann Linde, 073-0866340

Skolan viktigt vaccin mot kriminalitet4.2.2020 14:52:25 CETPressmeddelande

Svenska folket ser kopplingen mellan misslyckanden i skolan och risk för kriminalitet. En ökad utslagning och segregation skapar otrygghet. Om barn och unga inte lyckas i skolan ökar riskerna att hamna snett. Lika hårda som vi ska vara mot brotten ska vi vara mot brottens orsaker. Då räcker det inte att göra som det högerkonservativa blocket med Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna, som gärna ställer upp på regeringens förslag om skärpta straff men som samtidigt rycker undan långsiktiga satsningar på utsatta områden. Socialdemokraterna driver en politik som lägger hela pusslet för ett starkt och tryggt samhälle.