Stefan Löfven sommartalar i Björneborg

Söndagen den 18 augusti håller Stefan Löfven sitt årliga sommartal. Denna gång talar partiordföranden i Björneborgs Folkpark i Kristinehamns kommun i Värmland.

Innan talet bjuder Socialdemokraterna in till familjefest med korv, fika och musikunderhållning i den anrika folkparken.

–      Jag ser mycket fram emot att komma till Värmland och Björneborg för mitt sommartal. Särskilt ser jag fram emot att prata med människor om hur vi tillsammans bygger ett starkare samhälle, där alla kan känna framtidstro, säger partiordförande Stefan Löfven.

Tid: Söndag 18 augusti 2019 (klockslag meddelas vid ett senare tillfälle)

Plats: Björneborgs Folkpark, Degerforsvägen 6, Kristinehamn

I anslutning till sommartalet kommer Stefan Löfven att hålla en pressträff. Tid och plats för denna meddelas senare.

Pressjour för Socialdemokraterna PS kansli
Telefon: +46 (0)8-700 26 83
Mejl: press@socialdemokraterna.se

Skolan viktigt vaccin mot kriminalitet4.2.2020 14:52:25 CETPressmeddelande

Svenska folket ser kopplingen mellan misslyckanden i skolan och risk för kriminalitet. En ökad utslagning och segregation skapar otrygghet. Om barn och unga inte lyckas i skolan ökar riskerna att hamna snett. Lika hårda som vi ska vara mot brotten ska vi vara mot brottens orsaker. Då räcker det inte att göra som det högerkonservativa blocket med Moderaterna, Kristdemokraterna och Sverigedemokraterna, som gärna ställer upp på regeringens förslag om skärpta straff men som samtidigt rycker undan långsiktiga satsningar på utsatta områden. Socialdemokraterna driver en politik som lägger hela pusslet för ett starkt och tryggt samhälle.