Stefan Löfven sommartalar i Björneborg

Söndagen den 18 augusti håller Stefan Löfven sitt årliga sommartal. Denna gång talar partiordföranden i Björneborgs Folkpark i Kristinehamns kommun i Värmland.

Innan talet bjuder Socialdemokraterna in till familjefest med korv, fika och musikunderhållning i den anrika folkparken.

–      Jag ser mycket fram emot att komma till Värmland och Björneborg för mitt sommartal. Särskilt ser jag fram emot att prata med människor om hur vi tillsammans bygger ett starkare samhälle, där alla kan känna framtidstro, säger partiordförande Stefan Löfven.

Tid: Söndag 18 augusti 2019 (klockslag meddelas vid ett senare tillfälle)

Plats: Björneborgs Folkpark, Degerforsvägen 6, Kristinehamn

I anslutning till sommartalet kommer Stefan Löfven att hålla en pressträff. Tid och plats för denna meddelas senare.

Pressjour för Socialdemokraterna PS kansli
Telefon: +46 (0)8-700 26 83
Mejl: press@socialdemokraterna.se

2020 års Anna Lindh pris går till den pakistanska människorättsjuristen Mary James Gill24.8.2020 10:46:01 CESTPressmeddelande

Anna Lindhs minnesfond vill i år uppmärksamma en eldsjäl som arbetar för att stärka arbetsvillkoren för sanitetsarbetare och andra marginaliserade grupper. Årets Anna Lindh pris går till människorättsjuristen Mary James Gill som genom sitt outtröttliga arbete har bidragit till ökad säkerhet och värdighet för latrintömmare och andra sanitetsarbetare i Pakistan.