Stefan Löfven sommartalar i Norrtälje

Söndag den 12 augusti håller statsminister Stefan Löfven sitt sommartal i Societetsparken i Norrtälje.

Innan talet bjuds på familjefest med hoppborg, fika och musikunderhållning. I anslutning till sommartalet håller Stefan Löfven pressträff. Tid och plats för det meddelas senare.

Plats för sommartalet:
Societetspaviljongen, Societetsparken, Gjuterivägen, Norrtälje

Tider:
Kl 15.00 Musikunderhållning, hemlig artist
Kl 15.15 Statsminister och partiordförande Stefan Löfven talar

Presskontakt:
Ingela Nilsson, 072-551 41 16, pressekreterare hos Stefan Löfven
Elin Tibell, 072-736 58 37, för frågor om evenemanget

Socialdemokraterna släpper ny rapport - Hotet mot den svenska modellen9.4.2019 14:42:46 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Socialdemokraterna en ny rapport om hur Moderaterna konsekvent agerat i EU-parlamentet för att avveckla den svenska modellen och för att underminera villkor för arbetare i Europa. Detta samtidigt som Moderaterna i dagarna har lanserat begreppet ”den nya svenska modellen”. Nu utmanar Johan Danielsson moderaternas Tomas Tobé på debatt kring vad de menar med den ”nya svenska modellen” och hur de kommer agera i Europaparlamentet framgent?