Stefan Löfven till Göteborg

På onsdag den 15 augusti besöker Stefan Löfven Göteborg.

Program:

09.00 Träffar personalen på akuten på Sahlgrenska universitetssjukhuset (Blå stråket 5)

11.00 Träffar personal på hemtjänstcentral Västra Göteborg. (St. Gabriels Kyrka, Björkhöjdsgatan 24)

Cirka 11.45 är Stefan Löfven tillgänglig för kommentarer.

14.00 Besöker Prideparken

17.30 Öppet möte i Flunsåsparken

Journalister är välkomna att följa med i kampanjbussen från morgonen fram till Prideparken. Bussen avgår från Clarion Hotel Post kl. 08.20. Föranmälan till jonatan.holst@regeringskansliet.se

Presslegitimation krävs.

Socialdemokraterna vill införa läxhjälpsgaranti och obligatorisk lovskola19.8.2018 17:00Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill skapa ett starkare samhälle – ett tryggare Sverige. Därför måste investeringar i våra barns framtid gå före skattesänkningar och privatiseringar. Socialdemokraterna vill fortsätta satsa på skolan och kommer nästa mandatperiod att införa en läxhjälpsgaranti och en obligatorisk lovskola för de elever som riskerar att inte bli behöriga till gymnasieskolan.

Stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen17.8.2018 12:22Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill se ett starkare samhälle - ett tryggare Sverige. Tryggheten för de äldre är en av samhällets viktigaste uppgifter framöver. Under en lång tid har det funnits en naiv syn på att privatiseringar och marknadslösningar ska leda till att löner och villkor förbättras inom äldreomsorgen. Nu kan det konstateras att de vinstdrivande företagen håller nere personalens löner och villkor vilket i förlängning också drabbar de äldre. Det är oacceptabelt och därför går vi socialdemokrater till val på att stoppa vinstjakten och förbättra villkoren för personalen i äldreomsorgen.