Stenmark, Pärson & Aamodt m. fl. spred skidglädje i Åre

Skidreseföretaget SkiStar är titelsponsor för alpina VM i Åre och har med sitt sponsorskap en målsättning att sprida skidglädje och inspirera till skidåkning. Mitt under skidfesten i Åre spreds extra mycket skidglädje då tävlingen SkiStar Invitational genomfördes i VM-arenan. I en unik parallellslalomtävling tävlade några av världens mest kända skidlegendarer. Tävlingen arrangerades genom ett unikt samarbete med Thomas Fogdös stiftelse Active Life Foundation och Right to Play.

- SkiStar Invitational är en tävling som ger så mycket till så många, dels genom insamlingen till en stiftelse som är viktig och dels för att glädjen bland legendarerna är så hjärtlig och härlig, säger Mathias Lindström, Marknads- och försäljningsdirektör SkiStar AB.

Vinnare blev till slut Ivica Kostelic, en mycket hedrad segrare som lyfte fram alla andra legendarer som sina barndomsidoler.

Vlogg/film från SkiStar Invitational i Åre under tisdagen 12 februari finns här: https://youtu.be/FzMwBwpKxkU

Om Stiftelsen Active Life Foundation

Hjälper skadade idrottare tillbaka till ett aktivt liv - Stödjer forskning om idrottsskador och strävar efter att informera om vikten att vara rätt försäkrad. Bildades mars 1995 efter alpina skidåkaren Thomas Fogdös olycka i Åre.

Vlogg SkiStar Invitational

Attraktiv arbetsgivare för unga åker ut på rekryteringsturné19.8.2019 14:15:28 CESTPressmeddelande

Det är populärt att söka jobb i svenska och norska fjällvärlden och just nu pågår rekryteringen av vinterns nya medarbetare. Nytt för i år är att söka vinterns nya medarbetare genom att besöka utvalda städer. Det är Karlstad, Göteborg, Helsingborg, Linköping, Stockholm, Gävle och Östersund som får besök av SkiStars rekryterare. Reseföretaget SkiStar har gett över 11 000 unga mellan 18 – 24 år arbete de senaste 10 åren och får varje år in tusentals nya ansökningar.

Nu lanserar SAS flyglinjer från Danmark och England till den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil12.8.2019 09:15:02 CESTPressmeddelande

SAS satsar på Sveriges och Norges största skidorter Sälen och Trysil genom att redan från start i december, när nya flygplatsen invigs, lansera tre flyglinjer. Den 28 december landar de första engelsmännen på nya Scandinavian Mountains Airport och redan dagen efter anländer danskar från både Köpenhamn och Ålborg. Både den danska och engelska marknaden är viktiga och har växande positiva trender.

Nu lanceres direkte fly fra København og Aalborg med SAS til Sälen og Trysil12.8.2019 09:13:26 CESTPressmeddelande

Nu bliver det både nemmere og hurtigere at komme til Sveriges og Norges største skisportssteder, Sälen og Trysil, med direkte fly fra København og Aalborg. Adgangen til skiløb i de to lande bliver blandt de bedste i verden med blot 10 minutters transporttid til Sälens nærmest beliggende skiområde Hundfjället, og blot 40 minutter til Trysil fra den nye lufthavn Scandinavian Mountains Airport.