Stiftsfullmäktige möts i Uppsala

Stiftsfullmäktige samlas till sitt ordinarie höstmöte i Uppsala den 15 november, klockan 10.00.

Detta sammanträde präglas av verksamhetsplan och budget för 2019. Stiftsfullmäktige har även att fatta beslut om hela åtta motioner som ledamöter i stiftsfullmäktige har väckt.

I samband med stiftsfullmäktige utdelas Uppsala stifts miljöpris. Det tillfaller Håbkräftan och Bo Andersson för sina insatser som har räddat svenska flodkräftor i Örsundaån och framgångsrikt odlat dessa i källvatten i Norrgården i Heby. Prisutdelningen sker klockan 12.30 vid fullmäktiges möte som hålls i Stiftets Hus, Dragarbrunssgatan 71 i Uppsala.

Kallelse med ärendelista återfinns i bifogad fil.

Möt ärkebiskopen på temat ”Hur lever landsbygden?”23.1.2019 17:36:31Pressmeddelande