Stjärnkliniken officiell friskvårdsleverantör till Parasport Sverige

Stjärnkliniken och Parasport Sverige utökar sitt samarbete för att kunna ge fler svenska paraidrottare bästa möjliga förutsättningar till en lyckad idrottskarriär.

Stjärnkliniken har sedan starten 2008 varit tillgängliga för alla och samarbetet med parasporten har pågått i snart 15 år. Stjärnklinikens terapeuter har medverkat i olika landslag på träningsläger, tävlingar, världsmästerskap och Paralympics runt om i världen med sin spetskompetens som skall ge de aktiva bästa möjliga förutsättningar för att ta guld.

– Att nu kunna utöka samarbetet genom att bli en officiell friskvårdsleverantör till Parasport Sverige och Sveriges Paralympiska Kommitté innebär att vår spetskompetens inom rörelseapparaten kommer att nå ut till parasporten i hela Sverige och bidra till att fler förhoppningsvis får förverkliga sina drömmar. Parasporten förtjänar ett större utrymme i Sverige och medialt med deras otroliga prestationer”, säger Markus Hast, VD på Stjärnkliniken AB.

Stjärnkliniken kommer på sina kliniker runt om i Sverige kunna hjälpa aktiva atleter genom screening, nulägesanalys och behandling och därmed bidra till en säkrare och effektivare träning och rehabilitering.

– Stjärnkliniken har under många år haft en avgörande roll både inför och under internationella mästerskap för att ge våra aktiva chansen att nå hela vägen till medalj. Därför känns det extra bra att vi nu utökar vårt goda samarbete för att erbjuda ännu fler paraidrottare stöd i sin idrottssatsning, säger Ines Lopes, sportchef på Parasport Sverige.

För fler frågor:

Markus Hast, VD Stjärnkliniken

hast@stjarnklinken.com, 070-888 52 60

Tomas Sandö Brandt, partneransvarig Parasport Sverige

tomas.sando.brandt@parasport.se, 070-653 33 13

Parasport Sverige har rollen som både Svenska Parasportförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté och är ett av 72 Specialidrottsförbund (SF) inom Riksidrottsförbundet (RF) och administrerar idrott för personer med rörelsenedsättning, synnedsättning och intellektuell funktionsnedsättning inom 13 idrotter.