Stjärnkock blir ny ambassadör för Lidls Matriket
Nyligen välkomnade Lidl Sverige sitt nya varumärke Matriket. Ett varumärke som samlar produkter med ”Från Sverige”-märkningen vilket innebär att produkterna är odlade, producerade, födda och uppfödda i Sverige. Nu inleder den svenska livsmedelskedjan ett ambassadörskap med kocken och krögaren Markus Aujalay.
– Det känns fantastiskt kul att vi nu får inleda ambassadörskapet med Markus. Han är en av landets mest välrenommerade kockar. Med ambassadörskapet ser vi fram emot att dra nytta av hans expertis om råvaror och kvalitet samtidigt som vi gör det enklare för kunder att hitta noggrant utvalda produkter av hög kvalitet till branschens bästa pris. Det här är en del i vårt mål att fortsätta inspirera till sprudlande matglädje i de svenska hushållen, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Med målet att nå ut och etablera varumärket på den svenska marknaden kommer Markus Aujalay synas i en kampanj i både sina och Lidls sociala kanaler under året. Bland annat kommer han i en Youtube-serie om tre delar besöka Lidls svenska leverantörer runt om i landet för att granska och säkra kvaliteten vid produktionen av Matriket-varor.
– Att laga god och bra mat utan att behöva tänka på plånboken är enkelt. Under mina många år som kock och krögare har den största utmaningen därför varit att laga mat av hög kvalitet som smakar mer än det kostar. Matriket är ett bra alternativ för de som vill laga mat med svenska råvaror av hög kvalitet till en rimlig peng. Därför kan jag stolt säga att jag nu är ambassadör för Matriket, Markus Aujalay, kock och krögare.
Med introduktionen av Matriket samlas ett noggrant urval av produkter från svenska bönder, odlare och producenter under ett och samma varumärke. Det nya varumärket ersätter livsmedelskedjans egna varumärken Enebacken, Ängens, Kvarnvingen och Himlajord.
Över 100 Matriket-varor finns tillgängliga i alla Lidl-butiker runtom i landet och på sikt så ska antalet varor från det egna varumärket överstiga 250 varor.
Se det första avsnittet av serien som släpps måndag den 1 maj på Lidl Sveriges Youtube-sida: Länk till Lidl Sveriges YouTub-sida
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Bilder
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl bjuder till våffelfest med topptest25.3.2024 14:00:00 CET | Pressmeddelande
Inför den årliga våffeldagen har Aftonbladet och Expressen genomfört varsitt test för att guida svenskarna till den perfekta våfflan, ett av färdiga våffelmixar och ett av våffeljärn. När resultaten nu står färdiga kan Lidl Sverige stoltsera med två topptestade produkter – våffelmix från det egna varumärket Belbake, och våffeljärnet från Silvercrest.
Lidl Sverige återkallar Smoothie Red Genius av varumärket Solevita- på grund av mögelgiftet patulin7.3.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar Smoothie Red Genius. Den drabbade smoothien innehåller aroniajuice där man i råvaran funnit patulin. Patulin är ett skadligt ämne (mykotoxin) som produceras av mögelsvampar som kan orsaka illamående, kräkningar och matsmältningsbesvär.
Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.
Lidls fiskpinnar fiskar hem toppbetyg i nytt test28.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sveriges MSC-märkta fiskpinnar av filé från det egna märket Ocean Sea kammar hem en andraplacering i ett nytt test av Råd & Rön. På en tredjeplats i samma test hamnar även Lidls MSC-märkta Ocean Sea fiskpinnar som med en kombination av bra betyg och billigast per pinne även får utmärkelsen "Bra köp".
Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum