Stjärnkocken Marcus Samuelsson besöker Göteborg under Kulturkalaset

Tisdag den 16 augusti besöker Marcus Samuelsson Norda Bar & Grill på Clarion Hotel Post. Besökare och gäster ges chansen att träffa Marcus in action när temat denna gång är Social Dining med skaldjur och grill. Hans besök kommer även innefatta en inspirationsstund för personalen i nyrenoverade Norda Bar & Grill.

Marcus Samuelsson

Norda Bar & Grill är en sammanslagning av det bästa som Nordamerika och Norden kan erbjuda gastronomiskt. Vi inspireras av den amerikanska stekhustraditionen och omtolkat den för västkustens huvudstad, där vi frestar matgästerna med sällsynta konstellationer av smaker. Skaldjursrätter möter grillrätter och amerikanska viner delar på uppmärksamheten med lokala svenska ölsorter, säger Marcus Samuelsson. Men än viktigare är att kombinera den amerikanskt opretentiösa njutningen med stämningen i Göteborg. Snacka om det bästa av två världar, säger Marcus Samuelsson

Marcus är tillbaka för att inspirera personalen på Norda Bar & Grill på Clarion Hotel Post
- Det är alltid givande att få träffa personalen och gästerna på plats så jag själv kan berätta om min inspiration och mina tankar kring restaurangkonceptet. Jag uppskattar det direkta mötet med våra gäster, att kunna svara på frågor och framförallt höra deras åsikter, avslutar Marcus Samuelsson.

Tisdag den 16 augusti är temat Social Dining med skaldjur och grill
Clarion Hotel Post hälsar gäster och besökare varmt välkomna till Norda Bar & Grill mellan kl 16-20 för en trevlig helkväll i kulinariska tecken. Om vädret tillåter står Marcus på Terrassen och grillar skaldjur och andra delikatesser.

Marcus som är bosatt och verksam i New York har en imponerande karriär bakom sig. Som den yngsta kocken någonsin fick han toppbetyget tre stjärnor av New York Times och han har lagat mat till några av världens främsta celebriteter däribland USA:s president Barack Obama. För några år sedan tog han hem den prestigefulla vinsten i amerikanska Top Chef Masters och driver idag framgångsrikt restaurangen Red Rooster i Harlem.

MED NYA UNDERKLÄDER SKA HAN VINNA THE WORLD COCKTAIL CHAMPIONSHIP1.10.2018 16:38Pressmeddelande

Snart kan det finnas två världsmästare under det gamla posthusets tak. Joel Konza som tidigare i vår blev ”Årets Bartender 2018” åker nästa vecka till Tallin för att representera Sverige i ”The world cocktail championship”, som anordnas årligen av international bartender association. Joel kommer att tävla i kategorin ”sparkling wine”, där har han tagit fram en drink som han valt kalla Jenny Lind, efter operasångaren från 1850-talet som bär samma namn som gatan han bor på i Göteborg.