Stjärnrekryteringen blev verklighet med stöd från Clockwork

I augusti förstärks Brynäs IF:s damlag med stjärnspelaren Erika Grahm. Hon blir inte bara en nyckelspelare i laget, hon har även rekryterats för att ta Brynäs dam- och tjejverksamhet till nästa nivå. Rekryteringen har möjliggjorts tack vare Clockwork.

Sedan drygt ett år har Clockwork varit en av Brynäs IF:s officiella partners. Samarbetet har bland annat gått ut på att Clockwork stöttat satsningen En bra start. Längs vägen har Clockwork uttryckt tydliga önskemål om en utökad satsning på damverksamheten.

– Nu äntligen känns det som att Brynäs är på väg att bygga en damorganisation som är en integrerad del i den övriga verksamheten. Det är något vi tydligt efterfrågat och nu lyckats möjliggöra, säger Clockworks vd Petter Lundgren.

Clockworks ambition är att tillsammans med Erika utveckla regionens förutsättningar för tjejer att vilja och kunna satsa på en hockeykarriär.

– Målet är att Brynäs på fem års sikt ska bli det ledande damhockeylaget, med Sveriges bästa dam- och ungdomsverksamhet. Med Erika i spetsen känns det som att vi är på god väg, säger Petter. Det långsiktiga målet, från både Brynäs, Erikas och Clockworks sida, är att Erika med tiden ska utvecklas i föreningen för att i framtiden bli sportchef för Brynäs IF.

– I det här arbetet har vi på Clockwork fått vara med och påverka Brynäs damsatsning i en ny riktning. Att vara med och skapa förutsättningar för Brynäs att kunna göra den här rekryteringen ger ett stort hopp för Brynäs framtid som ledande damhockeylag, säger Petter.

Erika, som har en lång karriär inom Modo Hockey, lockas till Brynäs tack vare den långsiktiga satsning som föreningen nu gör för att ge tjejer i regionen bättre förutsättningar för att spela hockey.

– Tidigare har jag själv haft mest fokus på min spelarkarriär, men nu när jag är lite äldre så känner jag att karriären vid sidan av isen också är viktig. Min dröm är att fortsätta arbeta inom hockeyn så den här lösningen passar mig verkligen perfekt! Det ger en ytterligare dimension att jag dessutom får arbeta med att utveckla tjej- och damverksamheten tillsammans med organisationen, det känns så inspirerande, säger Erika Grahm i ett pressmeddelande.