Stjärnspäckat i BingoLottos Uppesittarkväll

BingoLottos Uppesittarkväll är en svensk tradition hemma i tv-sofforna, fylld av julstök, rimstuga, gäster och artister. Gäster är Helena af Sandeberg, Keyyo, Little Jinder, David Hellenius, Elisa Lindström, Andreas Weise, Alexandra Zazzi, Kalle Moraeus, Tommy Körberg, Sven-Bertil Taube, Per Andersson, Henrik Schyffert m.fl.

Foto:Mathias Otterberg

Sveriges största julklappsspel

BingoLottos Uppesittarkväll har blivit till en tradition hemma i stugorna och i år är inget undantag. Det blir en traditionsenlig Uppesittarkväll med rimstuga, klappinslagning, julgodis och massor av gäster, artister och underhållning. BingoLotto pågår under hela aftonen fram tills kvällen övergår i julafton.

Några av landets mest folkkära gäster och artister besöker Uppesittarkvällen. David Hellenius, Helena af Sandeberg, Annika Andersson, Keyyo, Henrik Schyffert, Per Andersson, Kalle Moraeus, Annika Herlitz, Tommy Körberg, Sven-Bertil Taube, Janice, Little Jinder, Elisa Lindström, Andreas Weise och Alexandra Zazzi.

Husbandet leds av Mattias Bylund. Programledare är Rickard Olsson.

BingoLottos Uppesittarkväll – Söndag 23 december kl. 19.30 i TV4.

Foto:Mathias Otterberg
Foto:Peter Jademyr
Foto:Teodoro Johansson Beascoechea
Foto:Helena Berzelius
Foto:Rickard L Eriksson
Foto:Anna-Lena Ahlström
Foto:Alex Urombi
Foto:Kola productions
Foto:Robert Eldrim
Foto:Vega Salomonssen
Foto: Myrra Malmberg
Foto:Peter Knutson
Foto:Morgan Norman
Foto:Peter Knutson

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.