Stockholms nya bildelningstjänst heter aimo

Nu lanseras Stockholms nya bildelningstjänst. Från och med den 31 oktober erbjuder aimo 300 elbilar som enkelt kan bokas via en gratis app. Ett smidigt, prisvärt och inte minst miljövänligt sätt för alla stockholmare att underlätta och förgylla vardagen.

aimo med gula detaljer. Laddar på en hotspot.

- Att äga en egen bil innebär inte bara en extra utgift utan i många fall också en praktisk utmaning om man bor i stan. Vi vill underlätta stockholmarnas vardag med att storhandla, hämta barn och hinna med träningen, säger Josephine Adorelle General marketing, PR & IR manager på aimo.

Genom att kostnadsfritt ladda ner och registrera sig via aimos app kan man inom några minuter sitta bakom ratten på en aimo-bil. Allt sköts enkelt via appen, som finns att ladda ner från App Store eller Google Play från och med den 31 oktober, och man betalar enbart för den tid man använder bilen.

- Vi vill hjälpa stockholmarna att få ihop vardagen och förgylla de stunder man har över. Beroende på hur länge du behöver din aimo så debiterar vi minut-, tim- eller dagspris. Det är det perfekta sättet att hinna med en shoppingtur, roadtrip eller en dagsutflykt, säger Josephine Adorelle.

Bakom satsningen står det japanska investmentbolaget Sumitomo Corporation som kommer erbjuda 300 elbilar av märket ”Renault Zoe”. Inledningsvis kommer dessa att finnas tillgängliga i Stockholm och ha en körsträcka på ca. 300 kilometer.

När man har avslutat sin resa kan man parkera sin aimo på gatan inom en så kallad ”Homezone” eller på en reserverad p-plats i en så kallad ”Hotspot”, dessa hittas enkelt i appen. På så sätt kan nästa person smidigt lokalisera och plocka upp sin aimo.

- Med tanke på att en aimo är billigare än en taxi och enklare än en vanlig hyrbil, så siktar vi på att bli det självklara transportmedlet för stockholmarna, avslutar Josephine Adorelle.

Josephine Adorelle, pressansvarig via mail: press@aimosolution.com alt. Tel: 070 550 05 96

aimo med gula detaljer. Laddar på en hotspot.

aimo drivs av Aimo Solution AB, ett nystartat bolag med kontor i Stockholm. Aimo Solution AB ägs till 100% av den japanska företagsgruppen Sumitomo Corp., som firar 100 års jubileum 2019. Sumitomo Corp. är ett av japans största handelsföretag med verksamhet inom ett flertal branscher. Totalt har företaget ca.73 000 anställda i 66 länder. Sumitomo Corp. har en lång erfarenhet av bilbranschen och samarbetar med olika biltillverkare. I Sverige äger Sumitomo Corp. bolaget SC Motors Sweden AB med 150 anställda i Upplands Väsby.

Abonnera på våra pressmeddelanden.