Stockholms stad förlänger avtalet med Samtrans Omsorgsresor

Nu står det klart att Stockholm stad väljer att nyttja optionsåret i avtalet och förlänger därmed samarbetet med Samtrans Omsorgsresor i ytterligare ett år, fram till 2022-03-04.

Foto: Gustav Gräll

- Vi på Samtrans är väldigt stolta och glada över det fortsatta förtroende vi har fått och ser fram emot att ytterligare utveckla samarbetet tillsammans med Stockholms Stad, säger Samtrans Marknadschef, Eric Steijer.

Under 2019 utförde Samtrans Omsorgsresor ca 500 000 resor inom avtalet med Stockholms Stad. Detta för personer som av olika skäl inte har möjlighet att resa med den allmänna kollektivtrafiken. Årligen beräknas ca 2700 personer resa med Samtrans inom områdena; skola, äldreomsorg och LSS.

- Nu ges vi möjlighet att fortsätta ge Stockholms stads resenärer resor med god kvalitet och omsorg. Vi ser fram emot många år av fortsatt god samverkan tillsammans med Stockholm Stad, avslutar Eric Steijer.

Foto: Gustav Gräll

Samtrans Omsorgsresor är en del av Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag. Varje år utför Samtrans Omsorgsresor ca 1,7 miljoner personresor, framförallt på uppdrag av kommuner och landsting, men också för företag. Samtrans har en stark samhällsbärande roll genom att finnas till för människor som på olika sätt har svårigheter att åka med den allmänna kollektivtrafiken.