Stockholms studentbostäder prisas för starkast utveckling

Stockholms studentbostäder vann priset ”Året klättrare” i den årliga kundundersökningen Nöjd Studbo.

I fredags hölls den årliga galan för studentbostadsbranschen egna kundundersökning Nöjd Studbo. Två år i rad har Stockholms studentbostäder visat på en stark utveckling i kundundersökningen och i år får organisationen pris som ”Årets klättrare” i priskategorin stora företag. Priset delas ut till den organisation som visat på störst förbättring av kundernas övergripande nöjdhet. När många studenter sitter hemma och behovet av information kring corona varit stort har Stockholms studentbostäder lyckats möta kundernas behov med en utmärkande ökning i kategorin Service och kommunikation.

– Det är jätteviktigt för oss att våra kunder är nöjda med sin bostad och med oss. I dessa ovanliga tider känns det extra glädjande, speciellt med det stora lyftet i kommunikation. Kommunikation skapar en stor trygghet, vilket är viktigt för att studenterna ska klara sina studier, säger Ingrid Gyllfors, vd på Stockholms studentbostäder.

Stockholms studentbostäder bidrar med 30 000 kronor till arbetet för studenters psykiska hälsa12.12.2020 07:30:00 CETPressmeddelande

Under hösten arrangerade Stockholms studentbostäder loppet Students moving 4 health med syftet att uppmärksamma och bidra till arbetet för studenters psykiska hälsa. För varje student som sprang loppet skänkte Stockholms studentbostäder 50 kronor till organisationen Tilia. Nu står det klart att totalsumman på 30 000 kronor kommer att användas till digitala workshops om stress och prestation.

Studenter mår allt sämre psykiskt – lopp arrangeras för att vända trenden29.9.2020 07:50:00 CESTPressmeddelande

Studenter är en grupp som är överrepresenterade vad gäller psykisk ohälsa och coronapandemin har gjort problemet ännu större. För att bidra till att vända den negativa trenden arrangerar Stockholms studentbostäder tillsammans med några av de största studentkårerna loppet Students moving 4 health där de samlat in över 100 000 kronor som ska användas till att hjälpa studenter som mår dåligt.

Studenterna har fått säga sitt om de nya studentbostäderna i Björkhagen25.8.2020 09:35:39 CESTPressmeddelande

Under måndagen var det projektinvigning för de 166 nya studentbostäderna som byggs i Björkhagen utanför Stockholm. Inför bygget genomförde Stockholms studentbostäder tillsammans med branschorganisationen Studentbostadsföretagen och arkitektbyrån White en stor undersökning kring hur studenter vill bo, och en del av studenternas svar ligger som grund till hur bostäderna kommer att byggas.