Stockholms studentbostäder vinnare i internationell tävling

Stockholms studentbostäder tog hem priset Best Visionary Leadership på The Class Awards i Berlin på tisdagen. Stockholms studentbostäder vann priset i konkurrens med studentbostadsföretag från hela världen och prisades bland annat för förmågan att inkludera studenter i utvecklingen av sin verksamhet.

The Class Awards är en årlig tävling där studenbostadsföretag, individer och institutioner prisas för att på olika sätt ha bidragit till att göra studentlivet mer välkomnande, effektivt och professionellt. Stockholms studentbostäder nominerades i kategorin Best Visionary Leadership där ett av kriterierna handlade om att kunna möta den nya generationens förväntningar.

– Det känns helt fantastiskt såklart, det här visar verkligen att vi är på rätt väg. Juryn fastnade för vårt sätt att tänka nytt i hur vi arbetar och att vi verkligen lever vår devis Av studenter. För studenter. Med studenter. För oss är studenterna det viktigaste och det här priset är ett kvitto på att vi involverar studenterna i vårt utvecklingsarbete på ett bra sätt. Nu ska vi vara stolta och samtidigt fortsätta vår resa mot att skapa prisvärda och attraktiva hem för studenterna, säger Ingrid Gyllfors, vd på Stockholms studentbostäder

En anledning till att priset gick till Sverige och Stockholms studentbostäder är företagets uppmärksammade omvända mentorsprogram. Det bygger på att personer i ledande positioner på företaget har studenter som mentorer, istället för tvärtom. Detta leder till att studenterna har stor påverkan och involveras i att utveckla verksamheten.

Juryns motivering i sin helhet: Run by students for students - fabulous concept and ability to give the target audience a real voice in how their accommodation needs are met.” We are very excited to see your further developments!

Studenter bjuds på konsert – popartisten Catharina spelar live på innergårdar5.5.2020 07:45:00 CESTPressmeddelande

När universitet och högskolor är stängda är många studenter hemma och pluggar. För att ge extra energi till studenterna bjuder Stockholms studentbostäder sina hyresgäster på konsert när popartisten och studenten från Kungliga Musikhögskolan Catharina spelar på tre olika innergårdar under torsdagen. Konserterna kan ses från studenternas hem och personal på plats garanterar att inte fler än 50 personer samlas.