Stockholmsföretagare vinner bragdpris från Svensk Franchise

Tjänsteföretaget Veteranpoolen har tilldelats pris för årets bragd av intresseorganisationen Svensk Franchise. - Jag är stolt och hedrad över priset. Vi är ett starkt lag, och nu behöver vi utföra fler bragder för att klara oss genom den pågående krisen, säger Pär Gustavsson, kontorschef i Stockholm City.

Just nu fokuserar Veteranpoolen på uppdrag som kan utföras utomhus.

- Vi har framförallt växt inom företagsbemanning. Företagare i Stockholms cityhar fått upp ögonen för att vi snabbt kan få in trygg, kunnig och erfaren personal vid behov. Vi kan leverera allt från ekonomitjänster till truckförare eller fastighetsskötare, sägerPär Gustavsson.

- Hälsa och säkerhet går alltid först, inget snack om saken. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noggrant och våra kunder har stor förståelse för att vi nu behöver avvakta med vissa typer av uppdrag, säger Pär Gustavsson.

Nu sätter Pär Gustavssonsina förhoppningar till en bra senvår och sommar, där många bokar hjälp med säkra ROT- och RUT-arbeten som kan utföras ute i friska luften, utan nära sociala kontakter.

- Vi har fortfarande många medarbetare som är friska, utanför riskgrupp och som står redo att få klippa gräs, häckar, måla fasader och hjälpa många Bostadsrättföreningar med sin fastighetsskötsel. Så snart alla företag kommer att öppna upp sin verksamhet på nytt, så står vi redo att hjälpa till. Det är dags att utföra en bragd till – och ta oss igenom den här krisen tillsammans.

Kontakt: Pär Gustavsson, kontorsansvarig Veteranpoolen Stockholm City
Telefon: 08-651 20 95, 070-552 19 43
E-mail. par.gustavsson@veteranpoolen.se

Just nu fokuserar Veteranpoolen på uppdrag som kan utföras utomhus.
Pär Gustavsson, franchisetagare Stockholm City

Faktaruta 1, årets franchisebragd:

Årets franchisebragd delas ut av intresseorganisationen Svensk Franchise, och ”tilldelas en person, företag eller organisation som bidragit till att utveckla franchise i Sverige eller utomlands. Juryn värderar insatser för franchising som har givit eko i samhället och som inneburit en beundransvärd expansion eller förändring under året.”

Faktaruta 2, om Veteranpoolen:

Veteranpoolen är Sveriges största bemannings- och tjänsteföretag med pensionärer som utförare. Veteranpoolen matchar veteraners kompetens och önskemål om uppdrag med marknadens behov. Vår verksamhet bygger på att många pensionärer vill fortsätta bidra till samhällets utveckling, få socialt utbyte, känna sig delaktiga och behövda. Veteranpoolen bedriver verksamhet från 49 lokalkontor i Sverige och har sitt supportkontor i Göteborg.