Stor framgång för EVRY i Radars senaste undersökning

(Stockholm, 16. juni 2016) Den årliga Radarundersökningen är den största och bredaste undersökningen gällande kundnöjdhet och upplevd kvalitet hos landets IT-leverantörer. Mer än 650 kunder har svarat på undersökningen som genomförts under första halvåret 2016. mätningen visar att EVRY hamnat på en andraplats i kategorin Konsulttjänster.

I samma kategori placerade sig EVRY på en femteplats i fjol, och har nu klättrat till en andraplacering.

"Den senaste rapporten från Radar bekräftar ett förtroende för EVRYs strategi och vårt ökade fokus på kunden. Den digitala transformationen sker med rekordfart och slutanvändarna förväntar sig ständigt nya och förbättrade tjänster. EVRYs ambition är att vara en pådrivare i utvecklingen med ett tydligt fokus på att kombinera teknisk kompetens och affärsvärde som gör att våra kunder styrker sin position som innovativa och ledande på sina respektive marknader", säger Sverigechef Fredrik Almén i EVRY.

"Resultatet av Radars undersökning är en stor inspiration för oss alla för att fortsätta att stärka vår position på marknaden. Genom att vara nära kunden både geografiskt och kulturellt, men framför allt genom vår djupa insikt i marknadens utveckling, de branscher och affärsprocesser som våra kunder står inför, har vi en unik position", säger Fredrik Almén.

"EVRY har en spetskompetens när det gäller att omvandla innovation till faktiskt värde i form av bättre och mer effektiva tjänster. Vi har ett långsiktigt partnerskap med våra kunder, och med proaktiva och engagerade medarbetare har vi alla möjligheter för en fortsatt framgång", avslutar Almén.