Business Wire

Stor fransk sjukhusgrupp väljer intelligent workflowlösning från Ascom

Dela

Centre Hospitalier Intercommunal Elbeuf, Louviers och Val de Reuil (CHIELVR) – är en sammanslutning av sjukhus, kliniker och vårdhem. CHIELVR betjänar 160 000 personer och har en kapacitet på 1 000 vårdplatser i ett antal kommuner i Normandie i nordvästra Frankrike.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20161017005681/sv/

Centre Hospitalier Intercommunal Elbeuf (Photo: Business Wire)

Centre Hospitalier Intercommunal Elbeuf (Photo: Business Wire)

CHIELVR bad 2012 Ascom om hjälp med att modernisera sina informations- och kommunikationssystem. Ascom som redan 2004 tagit fram lösningar för patientkallelse åt CHIELVR, var det självklara valet även denna gång. Utmaningen 2012 var ett betydande steg framåt när det gällde omfattning och grad av komplexitet. Det skulle krävas en stegvis integrering av kliniska, tekniska och personlarmsystem via Ascoms middleware-plattform.

- Enkelt uttryckt implementerar vi en lösning för ett intelligent integrerat arbetsflöde. Det betyder att vi hjälper till att ta fram och distribuerar en mängd olika typer av verksamhetskritiska data och kommunikation till personalens mobila handenheter. Informationen prioriteras, distribueras och görs spårbar - vilket bidrar till bättre patientvård, effektivare arbetsflöde och ökad personsäkerhet, säger Cyril Dufresne, Director of Solutions på Ascom i Frankrike.

Den integrerade kommunikationslösningen för CHIELVR är uppbyggd kring Ascoms IP-DECT-system, som kombinerar IP-teknikens smidighet och låga kapitalkostnad med DECT-telefonins beprövade tillförlitlighet.

- Det här är ett viktigt, pågående projekt. Teknik som ska användas för att koppla samman patientkallelse, demensövervakning, person- och tekniska larm i en och samma lösning. Det kräver smart och flexibel teknik, säger Cyril Dufresne.

Husen talar … nu kan CHIELVR lyssna

Tekniska larm är en central del av Ascoms lösning för CHIELVR. Larm om fel på utrustning eller problem i byggnader går nu direkt till de ansvariga personernas handenheter. Detsamma gäller brand- och läckagelarm. Genom att larmen går direkt till de rätta personerna kan man vara säker på att effektiva åtgärder sätts in utan onödiga dröjsmål.

- Den nya kommunikationslösningen kopplar samman alla våra team och ger intelligent hantering av kritisk information. Det gör hela vår organisation starkare. Det blir säkrare och bekvämare för patienterna, samt att vårdpersonal och teknisk personal får kortare svars- och restider, säger chefen för CHIELVRs tekniska tjänst.

En annan viktig faktor i helhetslösningen är spårbarhet. Alla kallelser från patient och boende loggas nu automatiskt med information om lokalisering och varaktighet. Det ger CHIELVR både värdefulla data för analys och dokumentation av utförd vård.

- Dokumentationen blir allt viktigare på dagens sjukhus. Den är en trygghet för patienternas anhöriga genom att den visar att deras närstående får rätt vård, säger Cyril Dufresne hos Ascom France.

CHIELVR använder ungefär 600 Ascom IP-DECT-handenheter. Den tekniska supportpersonalens enheter uppgraderas nu till Ascom d41 medan vårdpersonalen får Ascom d81. Lösningen innehåller även specialanpassade diskreta minisändare som bärs som runt halsen av Alzheimerpatienter och andra patienter som har svårt att orientera sig.

- Med den nya lösningen har vi uppnått några av CHIELVRs viktigaste mål. Vi har gett personal och patienter tillgång till nya tjänster. Arbetsflödet har blivit mer effektivt. Tillgången till information är bättre. Vårdpersonalen kan agera snabbare på anrop och kommunikation och samarbete mellan vårdteamen har blivit bättre. Säkerheten har blivit bättre för personalen, i synnerhet för dem som arbetar ensamma. Och CHIELVR har fått bättre möjligheter att samla in och analysera viktiga data, sammanfattar Cyril Dufresne

Om Ascom

Ascom är en global leverantör av lösningar med fokus på IKT för hälso- och sjukvården och mobila lösningar för arbetsflöden. Ascoms vision är att överbrygga informationsklyftor och göra bästa möjliga beslutsunderlag tillgängliga – oberoende av tid och plats. Ascoms mission är att erbjuda verksamhetskritiska realtidslösningar för miljöer som kräver omfattande mobilitet, specialanpassade lösningar och hög tidsprecision. Bolagets unika produkter och lösningar och dess mjukvaruarkitektur gör det möjligt att integrera mobila enheter och lösningar som ger flexibla och effektiva arbetsflöden inom hälso- och sjukvården, industrin, säkerhetssektorn och detaljhandeln.

Ascom har sitt huvudkontor i Baar i Schweiz, dotterbolag i 15 länder och cirka 1 300 anställda världen över. Ascom (ASCN) är noterad på SIX Swiss Exchange i Zürich. För mer information om Ascom – www.ascom.se.

Contact information

Ascom France
Celine Costantini
Telefon: +33 6707 52 182
E-post: celine.costantini@ascom.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

Cobra Biologics tilldelas Queen’s Award for Enterprise in International Trade21.4.2018 08:00Pressmeddelande

Cobra Biologics (”Cobra”) är en internationellt ledande organisation för kontraktsutveckling och tillverkning som i dag offentliggör att företaget har tilldelats Queen’s Award 2018 for Enterprise, i kategorin internationell handel. Detta prestigefyllda pris är ett erkännande av Cobras kommersiella framgångar som tjänsteleverantör till företagets globala kundbas. Queen’s Awards har sedan 52 år tillbaka uppmärksammat exceptionella brittiska företag. Nu när Cobra blir en del av denna tradition kommer företaget att närvara vid en mottagning på Buckingham Palace. Därefter kommer priset att överlämnas av en representant för Hennes Majestät Drottningen på Cobras anläggning i Storbritannien senare i år. Cobra har under 20 år arbetat inom life science med kontraktsutveckling och tillverkning av biofarmaceutiska produkter, från prekliniska och kliniska försök till kommersiell tillverkning. Företaget exporterar just nu 85 % av sina tjänster från anläggningarna i Storbritannien och Sverige. Cobras

VGR utrustar läkare med UpToDate, det evidensbaserade beslutsstödet från Wolters Kluwer15.3.2018 15:02Pressmeddelande

Wolters Kluwer meddelar idag att Västra Götalandsregionen (VGR) nu utrustar sina läkare med UpToDate Anywhere – ett mobilanpassat kliniskt beslutsstöd som tillhandahåller den senaste informationen i samband med diagnostik och behandling av patienter. UpToDate anywhere erbjuds till sjukvårdspersonal på regionens samtliga nio sjukhus. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20180315005869/sv/ With UpToDate Anywhere, VGR ensures access to the same high quality, evidence-based content across its nine regional general hospitals. (Photo: Business Wire) Västra Götalandsregionen (VGR) ansvarar för sjukvård och medicinsk behandling till över en och en halv miljon invånare. Med UpToDate Anywhere kan VGR säkra samma högkvalitativa, evidensbaserade diagnostik och behandling på samtliga nio allmänna sjukhus i regionen. Det nya beslutsstödet ska minska risken för onödiga och omoderna behandlingsmetoder, och samtidigt säkerst

Westinghouse-styrt konsortium redo att leverera bränsle till VVER-440-reaktorer i Europa13.3.2018 11:46Pressmeddelande

Westinghouse Electric Company och dess åtta europeiska partner i konsortiet tillkännagav idag att de framgångsrikt har slutfört ett EU-finansierat projekt som syftar till att diversifiera kärnbränsleförsörjningen till reaktorer av typen VVER-440 i Europa. Konsortiet har framtagit ett koncept för bränslekonstruktion och fastställt hur tillverkningen och leveranskedjan för att bygga och transportera bränsleknippen tillhörande VVER-440 kan återupprättas, i likhet med vad Westinghouse och ENUSA genomförde för Lovisa kärnkraftverk i Finland 2001–2007. Utöver bränslekonstruktionen har konsortiet infört och verifierat de därtill hörande metoder som ska tillämpas med avseende på licensiering och användning av en ny bränslekonstruktion. ”Genom det här projektet är vi mycket väl förberedda för att tillverka och leverera VVER-440-bränsle till europeiska anläggningar. Därmed har vi skapat ett gångbart alternativ för dagens bränsleförsörjning som kommer från en enda källa”, säger Aziz Dag, Vice Pre

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum