Stor påskspecial i Bingolotto

Påskfest med Klüft, Bella & Filippa, Christer Sjögren och många fler

Foto: Mathias Otterberg

Carolina Klüft är en av Sveriges bästa friidrottare genom tiderna – och kanske idrottare alla kategorier. Carolina nådde framför allt stora framgångar i sjukamp och hade vid 22 års ålder redan blivit olympisk mästare, världsmästare och europamästare. Nu toppar hon meritlistan med att gästa BingoLotto och prata om sin bok ”Livet är en sjukamp”.

Christer Sjögren har medverkat i BingoLotto otaliga gånger, första gången med Vikingarna redan 1995. Och nu återvänder han för att framföra klassikerna Pärleporten och Glory Glory Hallelujah. Även Bella & Filippa medverkar i programmet, som så sent som i våras tävlade med sitt bidrag Crucified i Melodifestivalen 2017, som de också framför i Påskspecialen.

Sanna Nielsen har deltagit i Melodifestivalen vid sju tillfällen, 2014 vann hon och slutade trea i Eurovision Song Contest i Köpenhamn med låten "Undo". På söndag framför hon en helt nyskriven låt i BingoLotto. Till gästbordet återvänder dessutom komikern Thomas Petersson från Spånarna, för att dela med sig av genomtänkta underfundigheter under kvällen.

Vi bjuds också ta del av pianotalangen Emilio Walter som med sitt boogie woogie-piano slagit igenom i sociala medier, och så Inez – känd från Sveriges yngsta mästerkock och Let´s dance.

Kapellmästare under BingoLottos Påskspecial är Mattias Bylund och kvällens programledare är, precis som vanligt, Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 16 april kl. 18-21 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.