Stor påskspecial i Bingolotto

Påskfest med Klüft, Bella & Filippa, Christer Sjögren och många fler

Foto: Mathias Otterberg

Carolina Klüft är en av Sveriges bästa friidrottare genom tiderna – och kanske idrottare alla kategorier. Carolina nådde framför allt stora framgångar i sjukamp och hade vid 22 års ålder redan blivit olympisk mästare, världsmästare och europamästare. Nu toppar hon meritlistan med att gästa BingoLotto och prata om sin bok ”Livet är en sjukamp”.

Christer Sjögren har medverkat i BingoLotto otaliga gånger, första gången med Vikingarna redan 1995. Och nu återvänder han för att framföra klassikerna Pärleporten och Glory Glory Hallelujah. Även Bella & Filippa medverkar i programmet, som så sent som i våras tävlade med sitt bidrag Crucified i Melodifestivalen 2017, som de också framför i Påskspecialen.

Sanna Nielsen har deltagit i Melodifestivalen vid sju tillfällen, 2014 vann hon och slutade trea i Eurovision Song Contest i Köpenhamn med låten "Undo". På söndag framför hon en helt nyskriven låt i BingoLotto. Till gästbordet återvänder dessutom komikern Thomas Petersson från Spånarna, för att dela med sig av genomtänkta underfundigheter under kvällen.

Vi bjuds också ta del av pianotalangen Emilio Walter som med sitt boogie woogie-piano slagit igenom i sociala medier, och så Inez – känd från Sveriges yngsta mästerkock och Let´s dance.

Kapellmästare under BingoLottos Påskspecial är Mattias Bylund och kvällens programledare är, precis som vanligt, Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 16 april kl. 18-21 i TV4.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.