STOR SUCCÉ FÖR DANNY SAUCEDO I GÖTEBORG – NU SLÄPPS ÄNNU FLER BILJETTER!

Den 31 oktober hade Danny Saucedo premiär för sin nya show – ”The Run(A)way Show” på The Theatre i Göteborg. Hyllningarna har kommit från alla håll och både publik- och kritikerkår är eniga. Det här är en show som verkligen tänjer på alla gränser för vad som är möjligt i sådana här sammanhang. Sedan succén blivit ett faktum, har det varit svårt att få biljetter. ”Till fansens stora glädje kan vi nu berätta att ytterligare biljetter till attraktiva datum släpps till försäljning. Totalt utökas kapaciteten med drygt 3000 biljetter”, säger producent Mikael Gordon-Solfors.

Danny Saucedo The Run(A)way Show. Foto Mats Bäcker

Jag är så sjukt glad och tacksam för all kärlek som jag och mitt team har fått för den här showen”, säger Danny Saucedo. ”Och så kul att så många vill komma och kolla”, fortsätter han.

När Danny bestämde sig för att göra sin andra krogshow, så ville han skapa något unikt och annorlunda, han ville skapa en show och upplevelse där mode möter popart. En veritabel dans- och bildfest. Och slutresultatet blev också en mäktig popartshow, som håller internationell klass enligt kritikerna. Allt ifrån de 140 specialdesignade scenkostymerna, den spektakulära scenlösningen med en 30 meter lång catwalk till de tolv handplockade dansarna.”Mästerligt, Konstnärlig Intelligens, Hypnotiserande, Fullständig utklassningsklass, är en del av de samlade omdömena från svensk media.

Och för första gången i modern svensk pophistoria har det skapats en egen klädkollektion och design, som är helt och hållet framtagen för artisten och hans entourage på scen.

Tack vare den stora efterfrågan på biljetter så har man nu optimerat The Theatre för att få både fler matplatser och fler dansplatser, för att ytterligare gäster ska få möjlighet att se showen.

”Publiken har sedan länge efterfrågat både fler nära-scenen-platser med mat och även fler dansplatser på våra dansetage, där man kan komma direkt till showstart och inte äta innan på arenan”, säger producent Mikael Gordon-Solfors

De nysläppta biljetterna finns från och med idag till försäljning på showtic.se/danny

Showen produceras av 2Entertain och Krall Entertainment, i samarbete med United Stage.

MEDVERKANDE OCH SKAPARNA AV
DANNY SAUCEDO “The Run(A)way Show”

Danny Saucedo

Sebastian Sandblad – Filmproduktion

David Nyström – Greenscreenproduktion

Danny Saucedo The Run(A)way Show. Foto Mats Bäcker
Danny Saucedo The Run(A)way Show.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter drygt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har närmare 600 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Hamburg, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Succémusikalen ”Så som i Himmelen” med bland andra Malena Ernman utökas i Göteborg – 11 nya föreställningar släpps!6.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

De har fått publiken att både skratta och gråta i snart två år – nu maxar den stjärnspäckade ensemblen sitt kommande gästspel i Göteborg. Det är hårt tryck på föreställningarna i maj som nu i princip är utsålda och därför släpps 11 extrashower i juni. Ända fram till fotbolls-EM börjar, blir det Kay Pollak-musikal på The Theatre.

Ola Salos IT TAKES A FOOL TO REMAIN SANE sätter nytt rekord, med 100 shower på mindre än ett år5.12.2019 22:00:00 CETPressmeddelande

I kväll spelas den 100:e showen av den ultimata succén It takes a fool to remain sane, på anrika Hamburger Börs i Stockholm. I enlighet med showens signum firas detta extravagant, med en absolut sista förlängning av vårens spelperiod. Ytterligare 11 shower släpps, men sedan är äventyret definitivt slut. “Ola och hela ensemblen är så värda detta! Han är en unik artist med en lika unik låtskatt, allt paketerat i ett bombastiskt Rock n´ Roll-uttryck. Det var en fullkomlig dröm att arbeta med.”, säger showens regissör, Edward Af Sillén.

PUBLIKSUCCÉN Stulen Kärlek gästspelar på Lisebergsteatern våren 2020.4.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Under 2019 har det varit 40-årsjubileum för buskiskungarna Stefan Gerhardsson och Krister Classon. I pjäsen Stulen Kärlek återförenas de genom att Stefan tar plats på scen och Krister agerar manusförfattare. Nu kommer 2019 års stora försäljningssuccé Stulen Kärlek till Göteborg. Vinterns inträde på Lisebergsteaterns scen blir en fortsättning av sommarens stora framgång på Vallarnas friluftsteater, och på den turné som gått för fulla hus hela hösten. Nu avslutas Stulen Kärlek-lavinen med ett sju helger långt GÄSTSPEL på Lisebergsteatern under mars-april 2020.