E.ON Sverige AB

Stora skador efter stormen

Dela

Skadorna efter stormen Alfrida blir nu allt mer tydliga. På många håll, främst i Stockholmsområdet måste ett helt nytt elnät byggas upp. Det finns därför kunder som kommer att vara strömlösa in i helgen.

E.ON mobiliserar nu fältpersonal från hela landet för att så snabbt som möjligt återställa

Elförsörjningen i drabbade områden. Framför allt på öarna är skadorna omfattande samtidigt som logistiken är besvärlig.
- Vi förstår de umbärande strömlöshet innebär för våra kunder och vi sparar inga ansträngningar i återställningsarbetet, säger Anders Klemedsson på E.ONs presstjänst
Under torsdagen kommer fältpersonal från Vilhelmina i norr och Malmö i söder till de värst drabbade områdena.
E.ON öppnar idag också ett informationskontor i Åkersberga, dit kunder kan vända sig för att få de senaste prognoserna för när strömmen väntas komma tillbaka. Informationskontoret kommer att finnas på Turistbyrån på Storängstorget och öppnar kl 10:30.
- Vi vill samtidigt varna allmänheten för att gå nära nedfallna elledningar. Ser man en ledning på marken eller som hänger lågt, kontakt företaget som äger elnätet eller ring 112. Hos E.ON kan man också anmäla fel man ser på ledningar via hemsidan, säger Anders Klemedsson.

Kontakter

Om

E.ON Sverige AB
E.ON Sverige AB
Carl Gustafs Väg 1
205 09 Malmö

https://www.eon.se

Vi bygger det hållbara samhället

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har cirka 2 200 medarbetare i Sverige.

Följ E.ON Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från E.ON Sverige AB

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum