Stormen Cora når Sverige

SMHI har utfärdat en klass 2 varning för hårda vindar ibland annat Jämtland och Västernorrland. Det finns en stor risk att stormen kommer att påverka strömförsörjningen i området. E.ON har därför kraftigt höjt beredskapen.

Vinden kommer, enligt SMHI, att öka under förmiddagen för att kulminera på seneftermiddagen i Jämtland och något senare i Västernorrland. Det kommer också, enligt prognosen, komma lite snö.

- Det innebär att det kommer att bli mycket besvärligt på vägarna, vilket sannolikt kommer att försinka reparationsarbetet av elnätet om det uppstår skador, säger Johan Aspegren, kommunikationschef på E.ON Energidistribution.

- Vi har därför kraftigt ökat beredskapen och just ni ligger drygt 110 personer redo för att rycka ut om det blir skador på elnätet.

Följ utvecklingen på https://www.eon.se/privat/avbrott/stroemavbrott.html

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.