Storslagen uppgradering i Halebops nya kampanj av BLCK Communication

Halebop har teamat upp med byrån BLCK Communication för att utveckla kreativ idé och koncept för kampanjen – som ska verka på både ett strategiskt och taktiskt plan.
– Vi ville visa hur en uppgradering hos Halebop ser ut och känns, säger Nicklas Stuxgren, Head of Halebop, som är ny i rollen sedan några veckor.
– Samtidigt har vi också påbörjat en varumärkesförflyttning, och det ville vi göra tydligt. Halebop är ett varumärke som har en nära relation till sina kunder, därför tar vi ett ordentligt kliv framåt – men är fortsatt ”Sveriges schysstaste mobiloperatör”.
Kampanjen tas ut i flera mediekanaler, och startskottet är en kampanjfilm på temat uppgradering. I den lekfulla filmen får vi följa en ung kvinnas närmast magiska resa från en högst alldaglig miljö till baksätet på en rymlig limousin. Det är känslan av en Halebop-uppgradering som gestaltas.
Känslan genomsyrar även övriga delar av kampanjen. I de taktiska uttagen förmedlas även ett specifikt och tidsbegränsat uppgraderingserbjudande inom konceptet.
Se kampanjfilm här.
Arbetsgrupp
Halebop
Emma Yderbo, Marketing Manager
Fredrik Nyström, Advisor, Sales, Marketing & Strategy
BLCK Communication
Claes Carnefeldt, Creative Director
Peter Danielsson, Art Director
Petra Backström, Copywriter
Johanna Larsson, Account Manager
TheOneWay
Anders Hallberg
För mer information, kontakta gärna:
Maria Hazard, presskontakt, 070-355 90 70, maria.hazard@obeyapr.se
Nyckelord
Bilder
Om
Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany och vänder sig till unga, digitala och prismedvetna kunder. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.
Följ Halebop
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Halebop
Halebop släpper världens mest flippade abonnemang23.3.2023 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till att vårgarderoben plockas fram släpper Halebop ett samarbete med Los Angeles-baserade designern theheyyman, New Balance och Samsung Nordic.o Det extremt limiterade droppet släpps tisdag den 28 mars klockan 11.00 på halebop.se.
Bara 6 av 100 svenskar lämnar in sin gamla mobil9.3.2023 07:45:00 CET | Pressmeddelande
Bara sex procent uppger att de lämnar in sin gamla mobil i utbyte mot ersättning eller en bättre deal. Trots den låga siffran är det en fördubbling i procentenheter från 2021, då samma siffra låg på tre procent. Det visar en Sifo-undersökning på uppdrag av Halebop.
“The cooolest unboxing” med Halebop och Samsung Nordic27.1.2023 10:03:47 CET | Pressmeddelande
Halebop lanserar iskallt ”The cooolest unboxing” tillsammans med Samsung Nordic. Den (än så länge ganska hemliga) lanseringen görs genom en spektakulär tävling som Halebop arrangerar den 1 februari kl. 19.01.
Varannan ung person känner obehag för att ringa och svara i telefon15.12.2022 09:52:32 CET | Pressmeddelande
I åldersgruppen 18–29 år uppger nästa varannan, 48 procent, att de känner ett obehag för att ringa och/eller svara i telefon. Det kan jämföras med 18 procent i åldersgruppen 50–64 år. Det visar en ny undersökning från Kantar Sifo som Halebop låtit göra.
Halebop lanserar telefonkatalogen “Have you tried calling?"14.12.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Nästan varannan ung person säger sig ha telefonskräck. För att råda bot på det och få folk att oftare använda ringfunktionen på sina telefoner har Halebop tagit fram en uppdaterad version av den klassiska telefonkatalogen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum