Storslam för Ving i Stora Barnsemesterpriset 2018

Omröstningen av Stora Barnsemesterpriset 2018 är nu avslutad. Det står därmed klart att Ving kammar hem vinsten i kategorierna Bästa Reseföretag för barnfamiljer, Bästa Familjekoncept, Bästa Barnklubb och Bästa Familjehotell.

Det blev vinst för Ving i samtliga kategorier för femte året i rad när årets Stora Barnsemesterpris 2018 offentliggjordes.

- Att vi återigen tar hem vinsten i samtliga charterkategorier och blir utsedda till bästa reseföretag för barnfamiljer är verkligen ett bevis på att kunderna uppskattar våra populära familjehotell och den produkt vi har att erbjuda. Vi är väldigt glada och stolta över utmärkelserna, säger Anna Hagberg, tf informationschef på Ving.

Ving vann följande kategorier:

- Bästa Reseföretag för barnfamiljer: Ving

- Bästa Familjekoncept: Sunwing Family Resorts

- Bästa Barnklubb: Lollo & Bernie

- Bästa familjehotell: Sunwing Kamala Beach, Thailand

I charterkategorin Bästa familjehotell tog Ving hem vinsten på samtliga resmål. Flest röster fick Sunwing Kamala Beach på Phuket i Thailand.

- Cypern: Sunwing Sandy Bay Beach

- Gran Canaria: Sunwing Arguineguín Seafront

- Kreta: Sunwing Makrigialos Beach

- Mallorca: Sunwing Alcudia Beach

- Rhodos: Sunwing Kallithea Beach

- Teneriffa: Sunwing Fañabé Beach

- Thailand: Sunwing Kamala Beach

- Turkiet: Sunwing Side Beach

Så här gick omröstningen till:

Året om kan besökare på sajten barnsemester.se betygsätta olika familjeattraktioner. Med hjälp av deras betygspoäng och ett antal testfamiljers bedömningar har de nominerade företagen, deras produkter, anläggningar och hotell tagits fram. Inom kategorin researrangörer och barnklubbar har nomineringarna tagits fram utifrån olika barnfamiljers synpunkter. En omröstning har sedan skett under perioden 1 februari - 13 mars 2018 där totalt har drygt 50 000 röster kommit in. Endast en röst per kategori och dator har tagits emot för att förhindra massröstning.

Läs mer om Vings familjekoncept Sunwing Family Resorts: https://www.ving.se/sunwing

Läs mer om Stora Barnsemesterpriset: www.barnsemester.se/

Önskas ytterligare information, kontakta
Anna Hagberg, tf informationschef Ving, tel 0709-513158, anna.hagberg@ving.se