Stort intresse för SkiStar Vacation Club i Åre som nu erbjuder bättre sovkomfort

SkiStar Vacation Club startades för nio år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett högkvalitativt, tryggt och flexibelt andelsägande av fjällnära boenden. Nu växer SkiStar Vacation Club genom öppning av nya boendet Åre Village. I samband med öppningen erbjuds skönare sömn genom personligt anpassad sovkomfort. Intresset har varit stort redan från säljstarten av Åre Village.

-SkiStar Vacation Club erbjuder backnära och bekymmersfria boenden med hög komfort, vilket för många är en viktig del för en lyckad fjällsemester. Att nu öppna helt nya Åre Village och se det stora intresset känns jättebra. Det är ett kvitto på att Åre är ett av Sveriges mest eftertraktade fjällområden och högaktuell med ett kommande alpina VM 2019, säger Niclas Sjögren Berg, destinationschef i Åre.

SkiStar Vacation Clubs delägda boende, Åre Village, har ett perfekt läge med endast några minuters promenad från Åre Torg med restauranger, caféer och butiker. Lägenheterna är renoverade enligt SkiStar Vacation Clubs höga standard, rymmer mellan sex till fjorton personer och har balkonger med utsikt över Åresjön. Med gångavstånd till tågstation, SkiStarshop och Skidbussen precis utanför dörren tar man sig lätt runt i området utan bil. Åres varumärke, unika natur samt breda utbud av nedfarter och pister gör orten till en attraktiv plats för andelskoncept med delägt boende – året runt.

- I samband med lanseringen i Åre tar vi ett nytt grepp för att öka gästupplevelsen och satsar på personligt anpassad sovkomfort tillsammans med YouBeds unika sängar. Vissa önskar en fast säng och vissa önskar en mjuk säng eller något mitt emellan. Nu finns det en svensk uppfinning som löser detta problem. Sängen YouBed möjliggör att alla gäster själva kan ställa in önskad komfortnivå i sängen med hjälp av en handkontroll, säger Hafez Tadayon, SkiStar Vacation Club.

För mer information, kontakta gärna:

Hafez Tadayon, SkiStar Vacation Club. Mob: 070 787 33 49

Ulrika Sörensen, Kommunikationschef YouBed AB, +46 70 3316447, ulrika.sorensen@youbed.com

Om SkiStar Vacation Club:
SkiStar Vacation Club startades för 9 år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett bekymmersfritt, tryggt och flexibelt andelsägande. Genom skuldfria bostadsrättsföreningar med god ekonomi, bra ledning och där andelsägaren själv väljer den vecka som passar, garanteras den ett tryggt boende i fjällen, året runt. SkiStar Vacation Club tar hand om skötsel och reparation av boenden och ombesörjer hög komfort vilket leder till ett bekymmersfritt ägande. Flexibilitet är viktig och andelsägaren väljer själv hur den nyttjar sin vecka – på plats själv, hyr ut veckan/veckorna privat eller genom SkiStar. Möjligheten finns också att ansluta sig till RCI och därmed få uthyrningsgaranti för att istället resa på t ex solsemester, storstadsresa eller annan resa. Vill man sälja sin andelsvecka så tar SkiStar hand om det och hjälper till vid en försäljning, flera modeller finns för att ge andelsägaren möjlighet till ett tryggt utträde.
Om YouBed:
har installerat sängen i alla europeiska hotell.

har installerat sängen i alla europeiska hotell.
Svenska YouBed är världens första fjädrande säng med anpassningsbar hårdhet. Fastheten i madrassen justeras enkelt med hjälp av en handkontroll, vilket ger varje gäst en unik möjlighet att själv bestämma exakt hur hård eller mjuk sängen ska vara. Detta helt utan att påverka sängens komfortegenskaper. Två komfortzoner (axlar och höftparti) kan dessutom finjusteras för att personanpassningen ska bli perfekt. Så oavsett om du föredrar din säng väldigt mjuk, extra hård eller allt däremellan, kommer en YouBed alltid att kunna anpassas efter just dina personliga preferenser. Oberoende av längd, vikt, kroppsform eller sovställning. Den här innovationen gör redan succé runt om i världen där tex Mövenpick Hotels & Resorts har installerat sängen i alla europeiska hotell.
Bastu/sauna Åre Village

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Stenmark, Pärson & Aamodt m. fl. spred skidglädje i Åre13.2.2019 21:11:38Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar är titelsponsor för alpina VM i Åre och har med sitt sponsorskap en målsättning att sprida skidglädje och inspirera till skidåkning. Mitt under skidfesten i Åre spreds extra mycket skidglädje då tävlingen SkiStar Invitational genomfördes i VM-arenan. I en unik parallellslalomtävling tävlade några av världens mest kända skidlegendarer. Tävlingen arrangerades genom ett unikt samarbete med Thomas Fogdös stiftelse Active Life Foundation och Right to Play.

En vecka kvar tills invigningen av alpina VM i Åre 2019 - Information om SkiStars Press Service28.1.2019 16:10:13Pressinbjudan

Nedräkningen har startat på allvar och snart dras världens fokus mot Åre och Sverige för alpina VM 2019. SkiStar är stolt presenting partner för det prestigefyllda världsmästerskapet som för tredje gången går av stapeln i Åre. Skidvärlden blickar mot SkiStars internationellt kända Åre i Sverige från 4 till 17 februari, då FIS World Ski Championships pågår i denna lilla världskända by som blir till ett alpint nav med 600 tv-timmar planerade för 700 miljoner tittare världen över. I mitten av National Arenan på officiella mediecentret har SkiStar en press service disk.

10 days until the Alpine World Championship in Åre - Information about SkiStar´s press service25.1.2019 16:07:33Pressinbjudan

THE COUNTDOWN BEGINS AS THE EYES OF THE WORLD FOCUS ON ÅRE, SWEDEN FOR THE FIS ALPINE WORLD SKI CHAMPIONSHIPS. SkiStar is the host and proud presenting partner of the prestigious FIS Alpine World Ski Championships at its flagship resort Åre. The world of skiing will turn its gaze to SkiStar’s flagship resort of Åre in Sweden from 4th – 17th February, as the FIS Alpine World Ski Championships get underway at this dynamic alpine hub, with 600 television hours scheduled for 700 million viewers. At the heart of the National Arena, SkiStar will have a press service desk at the media center.

Succé för familjeveckor mellan skolloven – ökning med 10 % fler skidskolebarn24.1.2019 06:50:00Pressmeddelande

Barnfamiljers intresse för skidresor mellan skolloven växer – antalet skidskolebarn under Valles familjeveckor ökar och intresset för att boka vårvinterveckor blir bara större. Inbokade skidskolebarn är just nu 10 %* fler än under föregående års familjeveckor med Valle. Förra året testades även Valles vårvinterveckor med gratis skidskola och skidhyra till förskolebarn och det blev populärt. Nu 2019 finns flera veckor att välja bland i mars-april.

SkiStar utvecklar handelsområde i Lindvallen, Sälen, där ICA etablerar ICA Supermarket21.12.2018 08:18:59Pressmeddelande

Utvecklingen av SkiStar Sälen som en ”Internationell Fjällresort”, från Hundfjället i väster till Lindvallen i öster, tar nästa steg genom ett nytt handelsområde i direkt anslutning till Fjällvägen vid Circle-K i Lindvallen. Handelsområdet innehåller tre fastigheter om totalt 10.000 kvm, varav en fastighet om ca 3.500 kvm har förvärvats av ICA Fastigheter som kommer att bygga en ICA Supermarket.