Stort intresse för SkiStar Vacation Club i Åre som nu erbjuder bättre sovkomfort

SkiStar Vacation Club startades för nio år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett högkvalitativt, tryggt och flexibelt andelsägande av fjällnära boenden. Nu växer SkiStar Vacation Club genom öppning av nya boendet Åre Village. I samband med öppningen erbjuds skönare sömn genom personligt anpassad sovkomfort. Intresset har varit stort redan från säljstarten av Åre Village.

-SkiStar Vacation Club erbjuder backnära och bekymmersfria boenden med hög komfort, vilket för många är en viktig del för en lyckad fjällsemester. Att nu öppna helt nya Åre Village och se det stora intresset känns jättebra. Det är ett kvitto på att Åre är ett av Sveriges mest eftertraktade fjällområden och högaktuell med ett kommande alpina VM 2019, säger Niclas Sjögren Berg, destinationschef i Åre.

SkiStar Vacation Clubs delägda boende, Åre Village, har ett perfekt läge med endast några minuters promenad från Åre Torg med restauranger, caféer och butiker. Lägenheterna är renoverade enligt SkiStar Vacation Clubs höga standard, rymmer mellan sex till fjorton personer och har balkonger med utsikt över Åresjön. Med gångavstånd till tågstation, SkiStarshop och Skidbussen precis utanför dörren tar man sig lätt runt i området utan bil. Åres varumärke, unika natur samt breda utbud av nedfarter och pister gör orten till en attraktiv plats för andelskoncept med delägt boende – året runt.

- I samband med lanseringen i Åre tar vi ett nytt grepp för att öka gästupplevelsen och satsar på personligt anpassad sovkomfort tillsammans med YouBeds unika sängar. Vissa önskar en fast säng och vissa önskar en mjuk säng eller något mitt emellan. Nu finns det en svensk uppfinning som löser detta problem. Sängen YouBed möjliggör att alla gäster själva kan ställa in önskad komfortnivå i sängen med hjälp av en handkontroll, säger Hafez Tadayon, SkiStar Vacation Club.

För mer information, kontakta gärna:

Hafez Tadayon, SkiStar Vacation Club. Mob: 070 787 33 49

Ulrika Sörensen, Kommunikationschef YouBed AB, +46 70 3316447, ulrika.sorensen@youbed.com

Om SkiStar Vacation Club:
SkiStar Vacation Club startades för 9 år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett bekymmersfritt, tryggt och flexibelt andelsägande. Genom skuldfria bostadsrättsföreningar med god ekonomi, bra ledning och där andelsägaren själv väljer den vecka som passar, garanteras den ett tryggt boende i fjällen, året runt. SkiStar Vacation Club tar hand om skötsel och reparation av boenden och ombesörjer hög komfort vilket leder till ett bekymmersfritt ägande. Flexibilitet är viktig och andelsägaren väljer själv hur den nyttjar sin vecka – på plats själv, hyr ut veckan/veckorna privat eller genom SkiStar. Möjligheten finns också att ansluta sig till RCI och därmed få uthyrningsgaranti för att istället resa på t ex solsemester, storstadsresa eller annan resa. Vill man sälja sin andelsvecka så tar SkiStar hand om det och hjälper till vid en försäljning, flera modeller finns för att ge andelsägaren möjlighet till ett tryggt utträde.
Om YouBed:
har installerat sängen i alla europeiska hotell.

har installerat sängen i alla europeiska hotell.
Svenska YouBed är världens första fjädrande säng med anpassningsbar hårdhet. Fastheten i madrassen justeras enkelt med hjälp av en handkontroll, vilket ger varje gäst en unik möjlighet att själv bestämma exakt hur hård eller mjuk sängen ska vara. Detta helt utan att påverka sängens komfortegenskaper. Två komfortzoner (axlar och höftparti) kan dessutom finjusteras för att personanpassningen ska bli perfekt. Så oavsett om du föredrar din säng väldigt mjuk, extra hård eller allt däremellan, kommer en YouBed alltid att kunna anpassas efter just dina personliga preferenser. Oberoende av längd, vikt, kroppsform eller sovställning. Den här innovationen gör redan succé runt om i världen där tex Mövenpick Hotels & Resorts har installerat sängen i alla europeiska hotell.
Bastu/sauna Åre Village

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.

Samarbete leder till 40 nya laddplatser för elbilar och laddhybrider i Åre13.12.2018 15:00Pressmeddelande

Nu blir det enklare att ta elbilen till fjällen – Fortum Charge & Drive installerar nu laddstolpar för normalladdning av elbilar samt laddhybrider. Dessa laddstolpar kommer vara fördelade på 3 stycken parkeringar- 7 laddstolpar i Duved, 8 laddstolpar vid liften ”VM-8:an” och 5 laddstolpar vid Rödkulleliften. Detta ger totalt 40 stycken laddplatser för elbilar och laddhybrider.

Populära InspireUs växer och arrangerar fullspäckade aktivitetshelger på flera av SkiStars skidorter11.12.2018 13:00Pressmeddelande

I sex år har InspireUs jobbat för att inspirera tjejer till att ta mer plats inom action- och livstilssporter i Sverige. Initiativet startade som en blogg och har vuxit från digitala möten till dagar på fjället fyllda med pepp och personlig utveckling inom skid- och snowboardåkning. Nu tar de nästa steg och bjuder in till fullspäckade aktivitetshelger på SkiStars skidorter i Sälen och Åre.

Stort intresse för skidåkning - skidtestarhelgen i Sälen besöktes av rekordmånga10.12.2018 17:50Pressmeddelande

I helgen var det Ski Test Weekend i ett vinterklätt Sälen. En tydlig markering att skidsäsongen startat på allvar. Det var många som kom till Sälen för att njuta av årets första skidåkning och testa årets nyheter inom alpin utrustning. Skidområdena Lindvallen och Tandådalen hade över 13 000 skidåkare vilket var en ökning med 25 procent jämfört med förra årets skidtestarhelg och nytt rekord för SkiStar Sälens skidtestarhelg.