Stort nederländskt sjukhus väljer kommunikationslösning från Ascom

Medisch Spectrum Twente (MST), ett nytt sjukhus med 670 bäddar i den nederländska staden Enschede, har valt Ascom Unite som kommunikationsplattform. Ascom Unite-lösningen integrerar och ger central styrning av flera av sjukhusets verksamhetskritiska informations- och kommunikationssystem, bland annat patientanrop och kritiska larm.

Möjligheten till integration och centralstyrning var avgörande för MSTs val av Ascom Unite. MST-projektledaren Diane Ran: "När vi byggde det nya sjukhuset och dess enheter för uppsökande verksamhet ville vi ha en central kommunikationsplattform som kunde dirigera alla kritiska larm. Dessutom måste plattformen vara användarvänlig, flexibel, pålitlig och ha hög skalbarhet."

MST valde också Ascom Myco, en smartphone som är specialanpassad för användning i den krävande vårdmiljön. Eftersom Ascom Myco och alla leverantörsoberoende system ingår i den centrala Ascom Unite-plattformen kan MST prioritera varje anrop och larm, och via Ascom Myco se till att rätt information går till rätt personer på rätt plats. Det sömlösa mobila informationsflödet ger de rätta förutsättningarna för att optimera kliniska arbetsflöden och frigöra mer tid för personlig kontakt mellan vårdpersonal och patienter.

"Vi är givetvis väldigt glada över att MST har valt Ascom Unite som kommunikationsplattform", säger Harry Wassens, försäljningschef hos Ascom Benelux. "MST blir en förebild som visar lösningens många möjligheter till integrering och hur olika enskilda komponenter kan förstärka varandra.”

Harry Wassens vill också gärna betona Ascoms kontinuerliga samarbete med MST. "Vi är mer än en teknikpartner. Vi har och kommer att fortsätta ha en aktiv roll på plats med att stödja den fortsatta utvecklingen av detta imponerande sjukhuskomplex."

Om Ascom

Ascom är en global leverantör av lösningar med fokus på IKT för hälso- och sjukvården och mobila lösningar för arbetsflöden. Ascoms vision är att överbrygga informationsklyftor och göra bästa möjliga beslutsunderlag tillgängliga – oberoende av tid och plats. Ascoms mission är att erbjuda verksamhetskritiska realtidslösningar för miljöer som kräver omfattande mobilitet, specialanpassade lösningar och hög tidsprecision. Bolagets unika produkter och lösningar och dess mjukvaruarkitektur gör det möjligt att integrera mobila enheter och lösningar som ger flexibla och effektiva arbetsflöden inom hälso- och sjukvården, industrin, säkerhetssektorn och detaljhandeln.

Ascom har sitt huvudkontor i Baar i Schweiz, dotterbolag i 15 länder och cirka 1 300 anställda världen över. Ascom (ASCN) är noterad på SIX Swiss Exchange i Zürich. För mer information om Ascom – www.ascom.se.

Ascom Wireless Solutions
Marja Nieboer
Telefon: +31 302 40 91 30
E-post: marja.nieboer@ascom.nl

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja

Londons Metropolitan Police Service väljer Box för molnbaserad innehållshantering för 50 000 medarbetare5.9.2017 09:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE: BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelade idag att Londons Metropolitan Police Service (the Met) går över till Box. Polismyndigheten, som har Greater London med 8,6 miljoner invånare som arbetsområde, kommer ha upp till 50 000 användare inom hela organisationen för molnbaserad innehållshantering som ett steg på vägen mot digitalt polisarbete. – Det är mitt jobb att leverera digital omvandling på the Met och förse våra chefer och medarbetare med den bästa tekniken för att förbättra servicen och brottsbekämpningen i. Genom att välja Box omvandlar vi hur vi alla får åtkomst till innehåll, vilket gör oss mycket mer effektiva, något som är av allra största vikt i arbetet med brottsbekämpning, säger Angus McCallum, Chief Information Officer på the Met. – The Met är den största polisstyrkan i Storbritannien. Genom att välja Box ger the M