Stort strömavbrott i Örebro

Klockan 13.35 på tisdagen blev cirka 61 000 kunder strömlösa i Örebro. Anledningen var ett avbrott på inkommande ledning. En och en halv timme senare hade alla kunder fått tillbaka elen

Elen till Örebro kommer i tur och ordning från stationerna Lindbacka och ännu tidigare från stamnätsstationen i Karlslund. Någonstans här har det skett ett fel som gjorde att E.ONs ledningar in till Örebro blev strömlösa.

- Felet kommer natuirligtvis att utredas, men det är ännu för tidigt att säga vad det var som orsakade avbrott, säger Johan Aspegren, kommunikationschef E.ON Energidistribution.

Klockan 15.01 hade alla kunder fått tillbaka elen.

E.ON bjuder in till diskussion kring hållbara energilösningar under Nordic Clean Energy Week21.5.2018 10:03Pressmeddelande

Den 21–25 maj samlas globala beslutsfattare i Öresundsregionen för att diskutera hållbar energi under Nordic Clean Energy Week, en mötesplats för energiministrar, näringsliv, forskning, civilsamhälle och internationella organisationer. E.ON deltar och delar med sig av erfarenheter kring smarta nät, innovation, hållbara transporter och omställningen till 100 procent återvunnen och förnybar energi.

Parkering Malmö och E.ON har skapat 100 nya laddpunkter för elbilar i Malmö17.5.2018 06:00Pressmeddelande

Samarbetsprojektet - Ladda för ett hållbart Malmö - som drivits av Parkering Malmö och E.ON är nu slutfört. Detta har resulterat i 100 nya publika laddpunkter för elbilar i Malmö. Laddpunkterna har installerats i Parkering Malmös parkeringsanläggningar samt på några markparkeringsytor som bolaget förvaltar. Projektet är ett led i det hållbarhetsarbete som både Parkering Malmö och E.ON fortsatt kommer att driva.