Stort strömavbrott i Örebro

Klockan 13.35 på tisdagen blev cirka 61 000 kunder strömlösa i Örebro. Anledningen var ett avbrott på inkommande ledning. En och en halv timme senare hade alla kunder fått tillbaka elen

Elen till Örebro kommer i tur och ordning från stationerna Lindbacka och ännu tidigare från stamnätsstationen i Karlslund. Någonstans här har det skett ett fel som gjorde att E.ONs ledningar in till Örebro blev strömlösa.

- Felet kommer natuirligtvis att utredas, men det är ännu för tidigt att säga vad det var som orsakade avbrott, säger Johan Aspegren, kommunikationschef E.ON Energidistribution.

Klockan 15.01 hade alla kunder fått tillbaka elen.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.