Svenska Vattenskid- & WakeboardförbundetSvenska Vattenskid- & Wakeboardförbundet

Strålande säsongsstart för Bogne i Florida!

Igår inledde Jakob Bogne tävlingssäsongen 2022 på ett föredömligt vis då han placerade sig på 4:e plats i proffstävlingen, Swiss Pro Slalom i Clermont, Florida, USA.

Samtliga av världens främsta slalomåkare var på plats och toppresultaten avlöste varandra. Jakob tangerade sitt eget personbästa och svenska U-21 rekord med ett resultat av 3,00/58/10,25 i första kvalomgången och följde därefter upp detta kanonresultat med ytterligare två urstarka resultat. Med sin fina 4:e plats slog han bland andra regerande VM silvermedaljören i slalom från 2021, Thomas Degasperi. Tävlingen vanns av Nate Smith, USA.

Se alla resultat från 2022 Swiss Pro Slalom HÄR

Jakob fortsätter nu att träna i Florida och siktet är inställt på att kvalificera sig till US Masters som traditionsenligt arrangeras i Pine Mountain, Georgia, USA den 27 – 29 maj. Detta ska uppnås genom att han presterar ytterligare toppresultat på tävlingen Sunset Lakes Cup – MLCQ som går av stapeln den 20-22 maj i Groveland, Florida, USA.

Jag, Alice och hela SVWF gratulerar Jakob till den fenomenala säsongsstarten och önskar Lycka Till med både fortsatt träning och tävlingar på andra sidan Atlanten.

SVWF Sportchef

SVWF Klubbkonferens & Förbundsmöte 2022!1.4.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Årets konferens och förbundsmöte arrangerades av SVWF på Scandic Talk Hotel i Älvsjö (Stockholm) och sammanlagt var vi cirka 25 personer som fysiskt deltog samt ytterligare ett par personer som var närvarande via direktsänd videolänk. På klubbkonferensen, som avhölls under lördagen samt fram till lunch på söndagen, avhölls en rad olika presentationer där bland annat Mats Örjes från Halmstad Wakeboardklubb berättade, via länk, om det fina arbete som gjorts med att tillgänglighetsanpassa föreningens anläggning. Under konferensen presenterade även Vittsjö Vattenskidklubb genom Nellie Eklund och Bo Gunnarsson det otroligt inspirerande och utvecklande ungdomsarbete som pågår i föreningen. Genom det målmedvetna arbetet har även föreningens medlemstal skjutit i höjden och vi ser med spänning fram emot att följa fortsättningen på denna fantastiska utvecklingsresa. Mikael Werthén från Brainsafe var på plats och presenterade det nya samarbetet mellan SVWF och företaget Brainsafe. Specifikt berät

Vällyckad upptaktsträff i Åre under den gångna helgen!8.2.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande