Strategi för en starkare vänster

Vänsterpartiet har antagit ett nytt strategidokument.

Utöver val av ny partiledning har Vänsterpartiets behandlat och antagit ett förslag till nytt strategidokument.

- Under de senaste åren har Vänsterpartiet vuxit kraftigt både i antal medlemar och opinionen, säger Aron Etzler, partisekreterare. Nu gäller det att bli ännu bättre på att få genomslag för vår politik.

I Strategidokumentet läggs partiets politiska målsättningar för framtiden fast, utifrån det arbete som bedrivits av partiets framtidskommission under de senaste åren.

- Vår största utmaning är att nå ut med vår politik ännu bredare än tidigare, på landsbygden och bland unga och LO-arbetare. För att göra det måste vi inte minst vrida det politiska samtalet till att handla om de frågor som faktiskt berör oss alla: starkare välfärd, trygga jobb och en utjämning av de ekonomiska och sociala klyftorna, säger Aron Etzler.

Kongressen beslutade i samband med strategidokumentet även att tillsätta en landsbygdspolitisk talesperson.

För mer information, kontakta:

Samuel Carlshamre, pressekreterare: 076-7765357.