Streamingfenomenet A36 släpper låt och video med Halebop

Nästa musiktalang inom Halebop Creative Call är streamingfenomenet A36. Han är rapparen som på bara ett år gått från doldis till att toppa listorna både i Sverige och internationellt. Efter succén med Samma Gamla Vanliga som har över 40 miljoner lyssningar på Spotify släpper han nu nästa hit tillsammans med Halebop.

A36

Den tredje talangen i årets Halebop Creative Call är rapparen Geivar Hasado Shlaimon – mer känd som A36. Efter debuten sommaren 2020 har karriären tagit fart ordentligt. Megahiten Samma gamla vanliga blev soundtracket till sommaren 2021 för många och låten har i dagsläget över 40 miljoner streams på Spotify.

Inom en snar framtid släpper A36 debutalbumet AREA36. Låten Different som producerats av Straynane och som finns med på det kommande albumet har tagits fram med Halebop Creative Call. Parallellt med albumreleasen är även en musikvideo under produktion.

– Tanken med Creative Call är att skapa tillsammans med lovande unga kreatörer i början av sin karriär. När vi fick upp ögonen för A36 för ungefär ett år sedan hade vi på känn att det skulle bli ett bra år för honom. Och sedan dess har han blivit en av Sveriges mest spelade artister – det är en kul resa att få följa med på, säger Fredrik Nyström, projektledare på Halebop.

I samband med låtsläppet kommer en kort dokumentär där vi får följa A36 och hans team under en dag. Där delar A36 med sig av sina tankar om uppväxten i Partille, hur han hittade sitt sound med inspiration från fransk hiphop och resan till att idag skapa låtar med miljontals lyssningar. Efter debuten med låten Alien har det gått fort och i dokumentären får vi höra om arbetet bakom sommarens braksuccé Samma Gamla Vanliga.

– Det går bra för mig just nu, men jag känner mig långt ifrån klar än. Nu jobbar jag hårt för att släppa nya feta låtar och är väldigt tacksam att jag får möjligheten att göra det genom Halebop Creative Call, säger A36.

Halebop Creative Call startade 2018 för att ge kreatörer en plattform där de kan göra verklighet av sina drömmar och få den synlighet de förtjänar. Förra årets creative callers var möbeldesignern Gustaf Westman, filmregissören Faramarz Gosheh, konstnären Yoyo Nasty och kreatörstudion Wulira Studio. I år utgörs projektet av fyra up-and-coming musiktalanger, bland annat B.Baby och Meron Mitku.

Låten Different finns på Spotify.

Maria Hazard, presskontakt Halebop, maria.hazard@obeyapr.se, 070-335 90 70.