Streaplers i BingoLotto

Streaplers har 60 årsjubileum och firar dessa fantastiska år med ett besök hos BingoLotto den 19 maj! BingoLotto som ju alltid haft en särskild plats i hjärtat för dansband ser fram emot att gästas av ett av Sveriges främsta och största dansband genom tiderna!

Streaplers bildades i Kungälv 1959 och var från början ett popband, men utvecklades senare till ett renodlat dansband. Bandet debuterade på Lorensbers Cirkus med originalmedlemmarna tvillingarna Göran och Håkan Liljeblad, Lasse Larsson, Mats Alfredsson och Gert Lengstrand. Det stora genombrottet fick de dock då låten ”Diggety Doggety” går in som tvåa på Sveriges Radios Tio i Topp.

Efter genombrottet gick karriären uppåt för bandet som under åren haft en mängd listettor på Svensktoppen, sålt silver- och guldskivor, blivit tilldelade Guldklaven för Årets Dansband och varit Sveriges mest bokade orkester.

I dag är ingen av originalmedlemmarna kvar i bandet, men allt som oftast gästar bandets klassiska tvillingpar Göran och Håkan bandet och så även i BingoLotto den 19 maj 2019 kl. 18.00 där de kommer att prata både minnen och musik.