Streaplers och DJ Gloria i BingoLotto

På söndag gästar legendariska dansbandet Streaplers BingoLotto och dessutom dyker Sveriges äldsta discjockey upp, DJ Gloria. Husbandet leds av Mattias Bylund.

Streaplers och DJ Gloria

Det legendariska dansbandet Streaplers är ett av Sveriges genom tiderna största och populäraste pop- och dansband.Streaplers bildades redan 1959 i Kungälv som popgrupp men som senare utvecklades till dansband.

1961 spelade man in sin första grammofonskiva, 1963 fick man för första gången in en låt på Svensktoppen och 1963 fick bandet sitt stora genombrott med låten Diggety Doggety. Hitlåtar som Diggety Doggety, Mule Skinner Blues och Rockin' Robin avlöste varandra. Sedan starten har ett otal antal briljanta musiker kommit och gått. Dagens strålande uppsättning består av Henrik Göransson, Per Lundin, Anders Larsson, Kenny Samuelsson och Kjetil Granli.

Madelein “DJ Gloria” Månsson är 73 år, bor på seniorboende och är en av Sveriges mest framgångsrika DJ:s – kanske rentav Sveriges äldsta! Hon spelar musik från 50-talet fram till idag och turnerar runt i Sverige med “Glorias 50+ Disco”, för glada discodansare ovanför 50-blecket. Missa inte DJ Gloria i BingoLotto på söndag.

Husbandet leds av Mattias Bylund programledare är Agneta Sjödin.

BingoLotto – Söndag 10 juni kl. 18 i TV4.