Street Food, design och musik i fokus när Ving storsatsar på Cook’s Club

Förra sommaren kunde Ving presentera det nya konceptet Cook’s Club med ett första hotell på Kreta i Grekland. Med konceptet vill man locka en ny och ung generation resenärer och nu fortsätter satsningen med sex nya hotell i sommar; i Turkiet och Bulgarien samt på Rhodos, Mallorca och Kos.

Cook's Club Adakoy, Marmaris, Turkiet. Foto: illustration Ving

Alla Cook’s Club-hotell är unika, både vad gäller läge och utseende. På Rhodos lanseras ett boutiquehotell mitt i Rhodos stad, medan hotellet i Adakoy utanför Marmaris i Turkiet ligger precis vid havet med egen strand och marina. Gemensamt för hotellen är att fokus läggs på musik med handplockade DJ:s, modern design, Street Food-inspirerad mat, välkomponerade drinkar och en avslappnad atmosfär. De nya hotellen kan besökas runtom på olika destinationer i Medelhavet med öppningar från april till juli.

- Två av de nya Cooks Club-hotellen ligger i Turkiet som definitivt är tillbaka med en ökad efterfrågan. Vi har därför ökat volymen dit med drygt 15 procent i sommar. Med de nya hotellen har vi också möjlighet att locka en ny och yngre målgrupp till de redan omtyckta resmålen längs den turkiska kusten, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Men det är inte bara i Medelhavet som det satsas på det nya konceptet. Till vintern öppnar Ving ytterligare två Cook’s Club-hotell, ett i Gambia och ett i Egypten.

Hotellöppningar i vår och sommar

Cook’s Club Tigaki, Kos

Cook’s Club Palma Beach, Mallorca

Cook’s Club Alanya, Alanya,Turkiet

Cook’s Club Adakoy, Marmaris, Turkiet

Cook’s Club Sunny Beach, Bulgarien

Cook’s Club City Beach, Rhodos

Läs mer om Cook’s Club på: https://www.ving.se/hotell/cooks-club

Prisexempel:

En vecka på hotell Cook’s Club Adakoy (VVVV), Marmaris. Avresa den 23 augusti 2019 från Arlanda, Stockholm. Boende i dubbelrum med balkong, inklusive halvpension, från 4 975 kronor per person.

Cook's Club Palma Beach, Mallorca. Foto: illustration Ving
Cook's Club Adakoy, Marmaris, Turkiet. illustration rum

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

7 av 10 höstlovsresor bokade hos Ving11.9.2019 09:56:51 CESTPressmeddelande

Sommarlovet har knappt avslutats innan många börjar blicka framåt mot nästa ledighet – höstlovet. Ving erbjuder över 60 olika charteravgångar från 13 flygplatser i anslutning till höstlovet och i år förväntas omkring 13 000 svenskar att resa iväg med Ving under vecka 44. Redan nu är drygt 70 procent av charterresorna bokade, vilket är i linje med fjolårets bokningsläge. Men platserna går åt snabbt.