Strömmen tillbaks för de flesta i Katrineholm

Igår, torsdagen den 2 april, drabbades cirka 3 000 hushåll i Katrineholmsområdet av strömavbrott, vilket berodde på att de hårda vindarna fällde träd över elledningarna. Under fredagseftermiddagen har de flesta fått strömmen tillbaks, men 25 hushåll saknar fortfarande el.

De starka vindarna som drog in över Katrineholm under torsdagseftermiddagen, kulminerade vid 18 tiden och orsakade strömavbrott för som mest 3 000 kunder.
Tekniska verken har haft personal ute under natten, som jobbat med att ringa in och åtgärda problemen. Reparationer har skett på cirka 15 olika platser där träd fallit ner på ledningar i elnäten på landsbygden. Områden söder och öster om Katrineholm har varit särskilt utsatta.

De flesta av de 25 hushåll som fortfarande saknar el, kommer att få strömmen tillbaks senare ikväll.

Rapportera gärna nedfallna träd till Tekniska verkens driftcentral.

Gå inte nära träd eller elledningar då det kan utgöra livsfara!

Driftcentralen, Tekniska verken i Linköping, 013-20 80 20
dc@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se