Strömmer svarar på kritiken om public service i söndagens Studio Axess

PJ Anders Linder leder ett samtal mellan Thomas Gür och Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer om den nya public service-skatten. På Axess TV och Play söndag kl. 22.00.

Efter riksdagens beslut om den nya public service-skatten har opinionsbildaren Thomas Gür riktat skarp kritik mot Moderaterna för att ha accepterat regeringspolitiken utan att lägga fram något eget alternativ. Gunnar Strömmer har tagit upp den kastade handsken och de båda möts i ett samtal om finansiering, inriktning och utvärdering av public service-verksamheten.

Enligt Strömmer var det rätt att gå över till skattefinansiering men olyckligt att det skedde utan en rejäl debatt om uppdraget. Nu ska Moderaterna gå vidare och utveckla sin politik.