Studenter får artistcoachning

Gymnasieskolan Yrkesplugget i Stockholm inleder ett samarbete med PR och artistcoachen Anna Moore, med sikte på avgångselever som gör sig redo att möta arbetslivet. Syftet är att höja självkänslan och rusta eleverna för bland annat arbetsintervjuer genom att stärka det personliga varumärket för studenterna med hjälp presentationsteknik, framställan, kroppsspråk och retorik.

Anna Moore PR och artist-coach

Varje vår i maj månad arrangerar Yrkesplugget "Vägen ut", en dag som fokuserar på det som händer efter gymnasiet. Banker, bostadsförmedlig, försvaret och andra bjuds in för att berätta för Yrkespluggets avgångselever om möjligheter och skyldigheter.

"Vi vill med aktiviteten ”Vägen ut” stärka och förbereda våra studenter inför arbets- och vuxenlivet, nu när de slutar i gymnasiet", säger Anders Hermansson, utbildningsledare för MC-teknik på Yrkesplugget och huvudansvarig för aktiviteten "Vägen ut"

I år lägger Yrkesplugget till en parameter där syftet är att stärka självkänslan med målsättningen att eleverna skall bli än tryggare i sig själva, när de ställs inför olika situationer och val i närtid.

"Vi är otroligt stolta och glada över att Anna Moore åttagit sig att coacha eleverna, med sin erfarenhet från artistvärlden och näringslivet är Anna perfekt för uppdraget", säger Börje Lundén, marknadschef på Yrkesplugget

Anna Moore är beteendevetare och jobbar som PR och artistcoach. Anna har över 20 års erfarenhet från musikbranschen och har arbetat på MCA Music, Rodeo Records och Sony Music. Anna har under sina anställningar samt på egna bolaget arbetat med artister som Slash, Emilia, Meja,Kapten Röd, The Poodles och Wiktoria för att nämna några.

”Oavsett om det är en student, en etablerade artist eller en VD så utgår jag alltid från den unika personens personliga scen. Det känns värdefullt för mig att kunna hjälpa studenter och bidra till allt stärka deras personliga varumärken och göra dom redo för att möta arbetslivet”, säger Anna Moore, VD på Moore To Be

"En viktig nyckel till att bli anställningsbar är att visa det som är unikt med sin person. Efter föreläsningen har studenten bättre förståelse för vilka verktyg man har i sin personliga verktygslåda för att skapa bättre genomslagskraft", fortsätter Anna Moore

"Att coacha eleverna i detta ämne är också ett sätt för oss på skolan att uppmärksamma för eleverna och vidarebefordra det ansvar som vi på skolan haft, och som eleverna från och med skolavslutningen själva kommer att äga", avslutar Börje Lundén, marknadschef på Yrkesplugget

Yrkespluggets gymnasium utbildar elever att bli yrkesförare, bilmekaniker, mc-mekaniker, målare, träarbetare, plattsättare, betongarbetare, takmontör, anläggare, glastekniker, golvläggare och murare. Alla som utbildar sig blir artister, på sitt vis!

Anna Moore PR och artist-coach
Anders Hermanson Utbildningsledare MC samt ansvarig för "Vägen ut" på Yrkesplugget
Börje Lundén marknadschef på Yrkesplugget