Studio Axess på söndag: "Alla regeringens problem blir snabbt Alliansens"

I höstens första Studio Axess gästas PJ Anders Linder av Katarina Barrling, docent i statsvetenskap, och PM Nilsson, pol red i Dagens industri för en diskussion om det politiska läget. De konstaterar att fråga efter fråga börjar som problem för regeringen och slutar som huvudvärk för Alliansen.

Trailer för Studio Axess
Fler videor

Nu på söndag den 17 september kl. 22.00 ser du säsongens första Studio Axess på Axess TV och när det passar via Axess Play.

Du vet väl att du kan lyssna på avsnitten fredagar innan TV-sändningen? Besök: axess.se/podcast

Vid frågor, tveka inte att kontakta oss.

PJ Anders Linder. Foto: TOMLIN STUDIO

Ulf Kristersson om ideologi, regerande och ”Nya moderaterna”30.11.2017 13:32Pressmeddelande

På söndag kl 22 gästas säsongens sista Studio Axess av moderatledaren Ulf Kristersson. I samtal med programledaren PJ Anders Linder beskriver han sig själv som en ideologisk politiker och betonar vikten av att Moderaterna klarar både praktisk vardagspolitik och långsiktig idédebatt. Han talar för en syn på regeringsfrågan som fokuserar på vad man kan få uträttat, och understryker vikten av kontinuitet i den moderata idétraditionen. ”Nya moderaterna” handlar om ett ändrat förhållningssätt, inte om någon ny ideologi.