Studio Axess på söndag: "Alla regeringens problem blir snabbt Alliansens"

I höstens första Studio Axess gästas PJ Anders Linder av Katarina Barrling, docent i statsvetenskap, och PM Nilsson, pol red i Dagens industri för en diskussion om det politiska läget. De konstaterar att fråga efter fråga börjar som problem för regeringen och slutar som huvudvärk för Alliansen.

Trailer för Studio Axess
Fler videor

Nu på söndag den 17 september kl. 22.00 ser du säsongens första Studio Axess på Axess TV och när det passar via Axess Play.

Du vet väl att du kan lyssna på avsnitten fredagar innan TV-sändningen? Besök: axess.se/podcast

Vid frågor, tveka inte att kontakta oss.

PJ Anders Linder. Foto: TOMLIN STUDIO

Nominerade till Stora Fackbokspriset27.10.2017 09:29Pressmeddelande

Axel och Margaret Ax:son Johnsons Stiftelse för allmännyttiga ändamål utdelar varje år, givet det finns en värdig mottagare, det Stora fackbokspriset om 125 000 kronor till den eller de (levande personer) som skrivit årets fackbok i enlighet med Forum Axess devis “Vetenskap, bildning tradition”. Tanken är att stödja det slag av författarskap som utmärks av framstående essäistiskt humanistiskt författarskap som lyfter fram vetenskap, bildning, tradition med hög stilistisk och fackmässig verkshöjd. Syftet är att på svensk botten uppmuntra en berättande humanistisk bildningstradition präglad av stilistisk briljans.​