Succé för "Minns du mig?" - nu släpps extraföreställningar

2Entertain - Part of Moment Group

Den nya föreställningen MINNS DU MIG? - en komedi om kärlek för evigt/givet med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik. Med mer än 80% av biljetterna sålda släpps nu extraföreställningar under utvalda söndagar i vinter.

"MINNS DU MIG? är en komedi som överraskar på många sätt och jag kan inte låta bli att tänka tanken att det måste kännas otroligt härligt för Annika Andersson och Thomas Petersson att få visa världen att de kan så mycket mer än smälla i dörrar. Och, för att låna delar av slutrepliken: Vad har vi här? Svaret på frågan är en skrattfest med igenkänning, värme och eftertänksamhet. En himla bra och rolig föreställning, helt enkelt." - skriver GP.

Annika Andersson och Thomas Petersson spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Med överraskande humoristiska situationer ställer pjäsen frågorna: Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på så friktionsfritt som man alltid önskat att det skulle göra - varför börjar då alla funderingar dyka upp?

- Den amerikanske författaren Sam Bobrick har på ett väldigt roligt sätt författat den här komedin om hur man skall, eller kanske bör, ta vara på och förädla sitt äktenskap, berättar Annika Andersson.

- Ja, vi har verkligen fått till drömförutsättningarna för att gästerna skall få en kväll fylld av glädje, kärlek och massor utav skratt, säger Thomas.

Annika och Thomas får sällskap av mångsidige Robin Stegmar som tidigare roat på Liseberspubliken i den hyllade kultföreställningen ”Dixie Comedy Cabaret” tillsammans med Per Andersson, flertalet farser med Thomas Petersson samt i älskade karaktärer tillsammans med Vallarna-gängets buskisföreställningar. Ny för Lisebergsteaterns publik är charmiga komediennen Joanna Eriksson, känd från humorprogrammet Partaj och även från de humoristiska ICA-reklamerna.

Följande föreställningar spelas under hösten:

Lör 30 sep kl.16.00 samt kl.19.30

Översättning och bearbetning: Christoffer Bendixen och Thomas Petersson
Scenograf: Fredrik Dillberg
Mask och peruk: Tiina Bengtsson

För mer information, recensionsbiljetter eller intervjuförfrågningar:

Helene Wigren Tel. 070-7527605, helene.wigren@prbeyond.se
Cecilia Felix Caballero Tel. 073-9702024, cecilia.fellix-caballero@prbeyond.se

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar