Succé för "Minns du mig?" - nu släpps extraföreställningar

2Entertain - Part of Moment Group

Den nya föreställningen MINNS DU MIG? - en komedi om kärlek för evigt/givet med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik. Med mer än 80% av biljetterna sålda släpps nu extraföreställningar under utvalda söndagar i vinter.

"MINNS DU MIG? är en komedi som överraskar på många sätt och jag kan inte låta bli att tänka tanken att det måste kännas otroligt härligt för Annika Andersson och Thomas Petersson att få visa världen att de kan så mycket mer än smälla i dörrar. Och, för att låna delar av slutrepliken: Vad har vi här? Svaret på frågan är en skrattfest med igenkänning, värme och eftertänksamhet. En himla bra och rolig föreställning, helt enkelt." - skriver GP.

Annika Andersson och Thomas Petersson spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Med överraskande humoristiska situationer ställer pjäsen frågorna: Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på så friktionsfritt som man alltid önskat att det skulle göra - varför börjar då alla funderingar dyka upp?

- Den amerikanske författaren Sam Bobrick har på ett väldigt roligt sätt författat den här komedin om hur man skall, eller kanske bör, ta vara på och förädla sitt äktenskap, berättar Annika Andersson.

- Ja, vi har verkligen fått till drömförutsättningarna för att gästerna skall få en kväll fylld av glädje, kärlek och massor utav skratt, säger Thomas.

Annika och Thomas får sällskap av mångsidige Robin Stegmar som tidigare roat på Liseberspubliken i den hyllade kultföreställningen ”Dixie Comedy Cabaret” tillsammans med Per Andersson, flertalet farser med Thomas Petersson samt i älskade karaktärer tillsammans med Vallarna-gängets buskisföreställningar. Ny för Lisebergsteaterns publik är charmiga komediennen Joanna Eriksson, känd från humorprogrammet Partaj och även från de humoristiska ICA-reklamerna.

Följande föreställningar spelas under hösten:

Lör 30 sep kl.16.00 samt kl.19.30

Översättning och bearbetning: Christoffer Bendixen och Thomas Petersson
Scenograf: Fredrik Dillberg
Mask och peruk: Tiina Bengtsson

För mer information, recensionsbiljetter eller intervjuförfrågningar:

Helene Wigren Tel. 070-7527605, helene.wigren@prbeyond.se
Cecilia Felix Caballero Tel. 073-9702024, cecilia.fellix-caballero@prbeyond.se

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!