Succé för Vings nya koncepthotell Cook’s Club på Kreta – satsningen fortsätter med fler hotell

Thomas Cook, som Ving är en del av, öppnade i somras sitt första hotell inom det nya konceptet Cook’s Club. Nu är det klart att ytterligare åtta hotell skall öppnas under nästa år, varav Ving kommer att erbjuda fyra av dem.

Cook's Club Hersonissos Crete, foto Ving

Cook's Club bygger på framgångarna med det mer exklusiva botiquekonceptet Casa Cook. Men denna gång är siktet inställt på en yngre målgrupp, lite större hotell och en lägre prisnivå jämfört med Casa Cook.

Genom att kombinera bra lägen med modern design, hög kvalitet på mat och dryck och en urban atmosfär är målet att Cook’s Club ska nå en helt ny målgrupp, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving.

Street food och egen cocktailbar

Det första hotellet öppnade i Hersonissos på Kreta under sommaren. Hotellet har flera olika rumstyper för att passa både för de mindra såväl som de större sällskapen. Hotellet har också ett stort fokus på mat och dryck vilket inkluderar såväl en restaurang med street food-tema, ett stort urval av veganska rätter, en läcker cocktailbar och en DJ som sätter en härlig stämning.

Nya hotell under 2019

Cook´s Club Hersonissos har fått mycket positiva omdömen från gästerna under sin premiärsäsong.

–Vi är väldigt stolta över att ha skapat ett nytt koncept som lockar en helt ny målgrupp och att vi nu dessutom kan berätta att det kommer fler hotell redan nästa år, det visar att det finns en marknad för den här typen av hotell, fortsätter Fredrik Henriksson.

De nya hotellen lanseras i Spanien, Grekland, Turkiet, Italien, Egypten, Gambia och i Bulgarien. Ving kommer erbjuda fyra av dessa hotell, det är i Alanya (Turkiet), Gambia, Kos (Grekland) och på Mallorca.

Om Cook’s Club:

Cook's Club är designat för den nya generationens resenärer som vill ha god mat och en semester där de får umgås med likasinnade och då gärna till bra musik. Hotellet erbjuder moderna och snyggt inredda rum för både små och stora sällskap. Poolområdet på Cook's Club Hersonissos Crete är den naturliga samlingsplatsen på hotellet. Här kan man lyssna till sköna låtar spelade av utvalda DJs och njuta av färska juicer och drinkar.

Restaurang Cantina erbjuder street food från olika delar av världen uppblandat med lokala favoriter för att skapa en spännande mix på menyn. Drinkmenyn i cocktailbaren Captain Cook är framtagen av toppbartendern David Wiedermann från Berlin.  Baren erbjuder allt från färskpressade juicer till drinkar som gärna kryddas med örter från den egna örtträdgården.

Cook's Club Hersonissos Crete, foto Ving
Installationer med konstverk pryder väggarna på Cook's Club, foto Ving
Entrén till Cook's Club Hersonissos Crete, foto Ving
Avslappnad miljö på Cook's Club Hersonissos Crete, foto Ving